Energie EM straling

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 76

Re: Energie EM straling

Dan is de definitie 'deeltje' wel erg ongelukkig gekozen voor EM straling, massa zonder massa, iets maar toch niets, dubbelzinnige onzin, met name voor de fysica want daar verwacht je toch wel een betere definitie van.
Laatst gewijzigd door Jan9 op do 07 nov 2019, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Energie EM straling

Jan9 schreef: do 07 nov 2019, 15:06 Dan is de definitie 'deeltje wel erg ongelukkig gekozen voor EM straling, massa zonder massa, iets maar toch niets, dubbelzinnige onzin
Heb je eigenlijk wel gelezen en begrepen wat ik heb neergezet Ruud?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Energie EM straling

Weer zo'n kinderachtig welles-nietes-topic?

Berichten: 76

Re: Energie EM straling

Jazeker, alleen als je iets gaat definiëren met niets waar zijn we dan nog mee bezig...

Berichten: 76

Re: Energie EM straling

Nee, hoor, buitengewoon serieuze definities!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Energie EM straling

Jan9 schreef: do 07 nov 2019, 15:11 Jazeker, alleen als je iets gaat definiëren met niets waar zijn we dan nog mee bezig...
Heb je nooit gehoord dat definities soms worden aangepast Ruud?

Zoals ik al eerder ze: Wat in het ene gebied waar is hoeft dat niet in een ander te zijn.

Berichten: 76

Re: Energie EM straling

Ja, waar blijven we dan nog, als we het iets niets noemen en het niets iets, dat is waanzin!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Energie EM straling

Mij lijkt het na deze laatste opmerking, dat ook dit draadje wel gesloten kan worden.
Meet wetenschap heeft het niet veel meer van doen.

Straks komt Ruud misschien wel met z'n oude verhaal dat het licht stilstaat. :D

Berichten: 76

Re: Energie EM straling

Vanzelfsprekend is licht in constante absolute rust en kan niets, maar dan ook helemaal niet iets de snelheid van het licht bereiken. Het foton is de grootste wetenschappelijke blunder aller tijden! En iedereen blijft in het 'lichtdeeltjes geloven, bizar!

Iedereen blijft herhalen en herhalen, er bestaat iets dat niets is, volslagen onzin, idioot!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.541

Re: Energie EM straling

Nog onbegrijpelijker dan dit vind ik de inkomstenbelasting :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.974

Re: Energie EM straling

Jan9 schreef: do 07 nov 2019, 15:45 Het foton is de grootste wetenschappelijke blunder aller tijden!
Indien je wat van natuurkunde begreep, indien je niet consequent zou weigeren na te denken, dan zou je beter weten.

Hoog tijd dat dit draadje op slot gaat, inderdaad. Getrol van het zuiverste water.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Energie EM straling

Hallo,

Google eens: "why are photons particles?"

https://www.universetoday.com/74027/what-are-photons/

Die discussie of het deeltjes en/of golven is een eeuw geleden uitvoerig besproken door wetenschappers. Historisch gezien kun je hier ook met google een hoop over vinden. Leuk dat je dit zelfstandig wil nagaan.

Het fotoelectrisch effect is een waar je licht kan/moet zien als deeltjes.

Gr,

Vince

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Energie EM straling

Geen twijfel meer mogelijk.

Jan9 is de figuur die al meer dan vijftien jaar onder de naam Rudolf Henriques op heel veel forums de meest bizarre ideeën verkondigd.
Vroeger was hij taxichauffeur in Amsterdam of hij dat nog is weet ik niet.

Berichten: 76

Re: Energie EM straling

Waarom moet, met de nadruk op moet, moet je bij het fotoelektrisch effect EM straling opeens gaan beschrijven als een deeltje?

Het is zelfverloochening voor een zichzelf respecterende wetenschapper als hij een deeltje associeert met de snelheid van het licht. Niets, niks, helemaal niks van materie of massa is in absolute rust!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Energie EM straling

Je hebt gelijk.

Gesloten