fout in wetenschappelijk artikel

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

fout in wetenschappelijk artikel

dag allemaal,

Ik moet voor school 3 fouten in 3 verschillende wetenschappelijke artikels vinden. Dit kunnen kleine foutjes zijn zoals H2O ipv H2O (kleine 2) of juist verwarringen en grote fouten.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

mvg
chemicccs

Gebruikersavatar
Berichten: 228

Re: fout in wetenschappelijk artikel

Nanoparticle based insulin delivery.pdf
(971.82 KiB) 264 keer gedownload
Toevallig heb ik onlangs een fout gevonden in een wetenschappelijk artikel.

"During pregnancy, abnormal hormonal production leads to woman’s sensitivity to insulin resulting in high blood sugar levels." is niet juist. Het zou moeten zijn: During pregnancy, abnormal hormonal production leads to woman’s insensitivity to insulin result-ing in high blood sugar levels

Gebruikersavatar
Berichten: 10.557

Re: fout in wetenschappelijk artikel

Volgens mij is “fouten vinden in” iets anders dan “iemand vragen om artikelen waarin ze fouten hebben gevonden.”

Je huiswerk moet je zelf doen.Het enige advies dat ik kan geven is dat in ieder artikel, en zo’n beetje op iedere pagina wel een fout of foutje staat. En als het voor school is en niet voor studie, zou ik aanraden om te zoeken naar de foutjes. Die komen veel vaker voor en je hebt er geen voorkennis voor nodig om te herkennen dat het fout is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Re: fout in wetenschappelijk artikel

Het vinden van fouten is niet zo gemakkelijk denk ik.
Ik denk dat er iets anders wordt bedoeld namelijk vergissingen.
En die zijn er redelijk veel te vinden.

PS.
Zoek je echte fouten dan kun je beter theologische publicaties doorzoeken.


Gebruikersavatar
Berichten: 10.557

Re: fout in wetenschappelijk artikel

Misschien moeten de laatste 2 reageerders nog even nadenken wat er nu precies gevraagd wordt.

Reageer