Sterrenkunde

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Sterrenkunde

Gegroet allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een economische HBO (2de jaar). Nou wil ik graag na deze studie sterrenkunde studeren in Leiden sinds ik erachter ben gekomen dat natuurkundige/wiskunde/wetenschap mij veel meer interesseert. Ik kom zelf van een havo E&M profiel, dus heb geen (vwo) natuurkunde en (vwo) wiskunde B gehad. Ik heb al met de studieadviseur van sterrenkunde woorden uitgewisseld en hij concludeerde dat ik vwo natuurkunde en wiskunde B deelcertificaten moet behalen met minimaal een 8 (!) (verder ook Nederlands vwo exclusief een 8+.). Nu wil ik deze over 1 of 2 jaar gaan volgen bij Boswell in Utrecht. Daarom staat op mijn planning voor de aankomende tijd, buiten mijn actuele HBO (ik maak deze HBO dus af), alleen maar wiskunde en natuurkunde te leren met zelfstudie om de kans op een 8 (hopelijk) aanzienlijk te verhogen. Nu vroeg ik mij af of iemand tips heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ben nu zelf Khan Academy aan het uitspelen + ik heb het Basisboek Wiskunde (J. van de Craats/R. Bosch) van een kennis mogen lenen om door te werken. Nederlands ga ik waarschijnlijk volgen bij LOI, maar als iemand iets anders aanraadt ben ik benieuwd!

Elk antwoord wordt geapprecieerd!

Reageer