Staatsexamen Mondeling Natuurkunde

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Staatsexamen Mondeling Natuurkunde

Kan iemand mij meer uitleg geven m.b.t. het mondeling staatsexamen Natuurkunde. Ik heb de instructiefilmpjes van DUO bekeken, vakinformatie en syllabus doorgenomen. Zijn er leerlingen/leraren die ervaring hebben met het mondeling examen Natuurkunde die mij kunnen uitleggen hoe zo'n mondeling verloopt?

(Ik heb op een forum gelezen dat ook een presentatie gegeven dient te worden. Echter kan ik dit nergens terug vinden?)

Alvast heel erg bedankt! :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Staatsexamen Mondeling Natuurkunde

Hoe het verloopt weet ik niet, geen ervaring mee.
Een presentatie geven staat nergens in in de syllabi voor natuurkunde, ook niet als schoolexamenonderdeel, dus dat lijkt me niet van toepassing te kunnen zijn. Mogelijk voor een ander vak, zoals bijv Nederlands?

Beste voorbereiding lijkt me gewoon oude examens maken, maar daarnaast niet de onderwerpen vergeten die niet in het centraal maar wel in de schoolexamens verplicht zijn. Welke dat zijn hangt af van het niveau (vmbo/havo/vwo).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Staatsexamen Mondeling Natuurkunde

Het staatsexamen bestaat uit twee delen: het schriftelijke "centraal examen", dat 180 minuten duurt net zoals het normale centrale examen, en een mondeling examen. Een deel van dat mondelinge examen is dat je een casus moet bestuderen. Bij het mondeling examen kan je gevraagd worden de casus samen te vatten. Link

Reageer