weight watchers systeem

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

weight watchers systeem

ik vroeg me af, waarom werkt het weight watcher systeem eigenlijk niet bij iedereen. Na wat opzoekwerk heb ik gevonden dat er mensen zijn die daar slechte ervaringen mee hebben. ik zou het graag verder uitzoeken voor een belangrijke schoolopdracht.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: weight watchers systeem

Wellicht niet het antwoord waar je naar op zoek bent.
Maar er kan de aanname in zitten, dat alle deelnemers zich aan het systeem houden.
 
Wellicht willen snoepen mensen toch.
Net zoals mensen van pijntjes af willen, maar er geen oefeningen voor willen doen. Dan zeggen ze tegen de fysiotherapeut: "ja ik heb de oefeningen gedaan!"
Mensen willen afvallen, maar er niets voor doen. --> Volg weight watcher --> open een zak chips --> geef weight watcher de schuld.
 
Nu ligt er dus ook de vraag speelt weight watchers hierop in, stellen zij dat ze mensen over die drempel heen trekken?

Berichten: 12.262

Re: weight watchers systeem

Je valt blijvend af als je gemmiddeld minder calorien eet dan je verbrandt. End of story. 
 
Je kan wel een of ander systeem optuigen waarbij je 'punten' toekent aan bepaalde voedingsmiddelen of maaltijden, maar dat is gewoon een manier van calorieen tellen. De vraag is wellicht hoeveel calorieen je verbrandt, dat is lastiger te bepalen dat wat je eet en drinkt. Er is geen eenvoudige formule om dat uit te rekenen op basis van gewicht, lengte, geslacht etc. Het is afhankelijk van activiteit, maar ook van pakweg omgevingstemperatuur. 
Victory through technology

Reageer