Tijgers en berenvlees.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Tijgers en berenvlees.

Er is al lang veel te doen over berenvlees, het vlees van mannetjes varkens.
Normaal is het niet te eten, het stinkt naar pis en weet ik wat.
Vroeger werden de beren snel afgemaakt maar dat mag niet meer en men beweert op de stank wat gevonden te hebben.
Maar toch blijf je het vaak proeven.

Nu zijn tijgers verzot op wlldzwijn, dus waarom niet die jonge beertjes aan de tijgers voederen?

Berichten: 1.331

Re: Tijgers en berenvlees.

Dan komen er weer van die mafketels die zich dierenactivisten noemen.

Berichten: 12.262

Re: Tijgers en berenvlees.

Mwoah, mannelijke biggetjes worden massaal gecastreerd om het hele probleem te voorkomen, ze worden niet in de schredder gegooid zoals hanenhuikens maar gewoon gefokt tot slachtgewicht en voor consumptie gebruikt.

Dierenactivisten hebben altijd wel iets te zeuren, maar ondertussen castreert de gemiddelde hondeneigenaar zijn reu zonder erom te malen.

Berichten: 1.816

Re: Tijgers en berenvlees.

@ Benn, Teefjes worden ook vaak gecastreerd, het is maar wat je onder het begrip "castreren"verstaat. Echter bij beren (en ook andere dieren) gaat het vooral op de manier waarop het gebeurt. Pijnloos kost vaak geld en dus doet (deed?) men het nogal gruwelijk, in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Tijgers en berenvlees.

Over welke tijgers heb je het?? Zoveel tijgers hebben we niet in Nederland volgens mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.282

Re: Tijgers en berenvlees.

Blijdorp heeft er aardig wat dacht ik.
Vroeger zaten in een soort wereldwijd fokprogramma of dat nog zo is weet ik niet.

Die biggetjes zijn niet als te groot dus ze zullen er wel meer dan eentje per dag nodig hebben.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.234

Re: Tijgers en berenvlees.

veel roofdieren in dieren parken worden gevoed met vooraf gedode dieren.
Dat kunnen inderdaad ongewenste beren zijn, maar bijvoorbeeld ook niet verkochte konijnjes, hamsters en cavia's uit dierenwinkels bijvoorbeeld.

https://www.npo3.nl/rambam/03-02-2016/VARA_101378113
Bekijk het stukje tussen 9 minuten en 11 minuten.

Berichten: 12.262

Re: Tijgers en berenvlees.

Nouja, zie het een beetje in verhouding. We hebben in Nederland pakweg 20 miljoen varkens, waarvan ongeveerd de helft mannelijk is (voor zover ik weet is die verhouding bij varkens bij geboorte ca 50/50).

Ik zou niet weten aan welke populatie roofdieren je al die 'ongewenste' mannelijke biggen zou willen voeren, maar dat er jaarlijks behoefte zou zijn aan miljoenen biggen als diervoeder lijkt me extreem onwaarschijnlijk, tenzij we ze voeren aan ander vee in de vorm van diermeel of iets dergelijks. Dat lijkt me echter bijzonder onverstandig gezien je problemen met CJZ en dergelijke die voortkomen uit dergelijke parktijken.

Castreren en vetmesten tot vleesvarkens lijkt hier de meest logische oplossing - als het even kan op een beetje humane wijze.

In industrieen als melkveehouderij of eierproductie zijn mannelijke dieren compleet nutteloos, maar als het teelt voor het vlees betreft is dat meestal niet het geval. Een 'half haantje' zou daadwerkelijk een haantje kunnen zijn van een vleesras, en zo kan een spare rib ook van een beer afkomstig zijn, en heb je ook stierengehakt.

Reageer