Hoop!

Reageer
Berichten: 1

Hoop!

Beste mensen,

Ik ben afgestudeerd als (HBO) biologie en medisch laboratorium onderzoeker richting molecular research.
Ik heb hierna nog een BSc/MSc proberen te volgen. Maar heb dit niet kunnen afronden vanwege familie/financiele omstandigheden.

Ik probeer al jaren werk te zoeken op mijn niveau en studie richting. Ik werd overal afgewezen vanwege te kort aan ervaring.

Ik werk al jaren als productie medewerker uit geen andere keuze. Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet wakker van lig uit depressie.

Is dit hoe ik verder moet of hebben jullie advies voor mij om toch terug te komen binnen het lab?

Alvast bedankt!☺️

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Hoop!

Van medisch laboratorium onderzoek weet ik niets. Maar dit forum bijvoorbeeld biedt volop mogelijkheden om iets met je studie te doen zelfs als je (op dit moment) geen werk in je afstudeerrichting hebt. Mogelijk weet je bijvoorbeeld hoe het hiermee zit:

viewtopic.php?f=34&t=209417

Ik zelf heb deels een (mislukte) studie natuurkunde gevolgd en doe daar professioneel ook niets meer mee, maar ik houd mij hobbymatig nog steeds met wis- en natuurkunde bezig, en schrijf regelmatig berichtjes op dit forum met antwoorden (als ik die weet) en vragen (als ik nog iets wil weten). Dat is vruchtbaarder dan tobben over het feit dat mijn jeugddroom om ooit een groot geleerde te worden niet is uitgekomen. 8-)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.246

Re: Hoop!

Opmerking moderator

Verplaatst naar Studiekeuze

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.386

Re: Hoop!

Ik probeer al jaren werk te zoeken op mijn niveau en studie richting. Ik werd overal afgewezen vanwege te kort aan ervaring.
Er studeren ieder jaar mensen af die even later, zonder ervaring, toch werk vinden, dus aan gebrek aan ervaring kan het niet liggen.

Het kan ook dat je voor bepaalde vakken slechts matige cijfers op je eindlijst had.