Nest/eitjes gevonden in huis

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Nest/eitjes gevonden in huis

Hoi,

Ik zit met een interessante vraag. Ik heb dit nest in mijn huis gevonden, en na lang brainstormen weet ik nog steeds niet van welk dier/insect het is. Ik ben benieuwd naar de reacties! Dank!

Groetjes,
Lotte
Bijlagen
8BF6429B-1320-4C04-A825-10535F7BCCD2.jpeg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.
Moderator

Re: Nest/eitjes gevonden in huis

De kans is niet zo groot dat iemand je vraag op grond van een foto kan beantwoorden, jij bent in dit geval de beste wetenschapper. Doe de eitjes in een plastic flesje, kijk wat eruit komt! Als het lukt, laat het hier weten.

Tip: je foto kan beter. Leg iets naast de eitjes dat de grootte duidelijk maakt, bijv een centimeterschaal of een euromunt. Zorg voor een egale verlichting, geen puntbron zoals bij jouw foto, die zware schaduwen werpt. En geef wat meer informatie (wat is de witte achtergrond, een houten deur of een muur, hoe hoog is het boven de vloer, zitten de eitjes er al lang, zijn de eitjes droog of blubber, is het op de begane grond naast de tuin, is het midden in de stad of in de rimboe,..).

De foto is al oud en ik bedacht me dat ik na al die tijd toch graag wil weten waar de eitjes van zijn. Toen ik de eitjes ondekte zat het er denk ik al een aantal weken (ik denk in ieder geval 2 weken of langer) en leek het dezelfde kleur als mijn muur op deze foto te hebben: mint groen. Ik had er in de eerste instantie daarom niet naar om gekeken omdat ik dacht dat het een verfvlekje was wat tijdens het verven op mijn bed terecht was gekomen. Het was de grootte van een één euro munt. Het zat op mijn bed frame die gemaakt is van hout op ongeveer 1,20 m van de grond. Ik woon in Groningen. Mijn bed staat dichtbij een deur naar buiten die grenst aan een tuin met voornamelijk gras waar verder wat onkruid leeft, paardenbloemen etc. Het is een over het algemeen vrij stoffige kamer en lastig schoon te houden. Er zitten vaak veel hooiwagen spinnen of papiervisjes in de kamer. Hopelijk schetst dit een wat beter beeld!

Moderator

De groene kleur van de eitjes doet denken aan een schildwants. Normaal leven die buitenshuis maar ze komen op licht af en kunnen je huis binnendringen. In wikipedia staat een foto van de eitjes:
225px-Palomena.cf.prasina.eggs.jpg
225px-Palomena.cf.prasina.eggs.jpg (10.88 KiB) 1208 keer bekeken
Door de opwarming van het klimaat komt de grauwe schildwants in de afgelopen jaren vanuit midden-Europa steeds meer naar Nederland, en in het najaar komen ze soms warme huizen binnen om te overwinteren. Ze bijten mensen niet (het zijn geen bedwantsen), maar als je ze lastigvalt kunnen ze een nare stank verspreiden.

Reageer