vlooienband voor de hond

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

vlooienband voor de hond

Wat is een goed merk vlooienband voor de hond?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: vlooienband voor de hond

Geen vlooienband maar een pil: Bravecto, te verkrijgen bij de dierenarts. Hond is gegarandeerd drie maanden vrij van vlooien en teken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: vlooienband voor de hond

Inderdaad. Vlooien zijn de afgelopen decennia immuun geraakt voor de werkzame stoffen op vlooienbanden. Je hebt tegenwoordig de keuze uit druppels of pillen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: vlooienband voor de hond

De hond had tot nog toe een vlooienband die nu is uitgewerkt, vandaar mijn vraag. Ik heb ook even op "Bravecto" gezocht maar lees verontrustende berichten over bijwerkingen...

Berichten: 1.816

Re: vlooienband voor de hond

Als je een hond hebt die zwemt, zijn druppels en zeker een vlooienband, niet aan te raden. Grote kans dat de werkzame stoffen ook in het water belanden en niet alleen in de hond. Hoewel er in druppels vaak, dacht, DMSO zit en dat dringt door de huid. Maar toch kan het schadelijk zijn voor in water levende organismen.

Ik gebruik daarom NexGard, alleen verkrijgbaar via een dierenarts, dat is een kauwtablet en hoeft ook niet door voer of zo. Helpt minstens een maand tegen vlooien, teken en schurft. Wel wat prijziger, maar meestal zijn 3-4 tabletten genoeg per jaar.

Ken je deze tip om te bepalen of er vlooien zijn in huis?

Neem een diep bord, halfvol met water en dan een druppel driehoekszeep erin. 's Avonds, op een veilig plek neerzetten met in het midden een brandend waxine lichtje. Vlooien springen uit alle hoeken en gaten er naar toe en verzuipen. Zie je ook de ernst v/d vlooien plaag enz. door te tellen.

Succes.

PS Geen bijwerkingen mee gemaakt van dit produkt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: vlooienband voor de hond

Ik heb nooit bijwerkingen gemerkt van Bravecto en de hond heeft is nu negen en heeft het vanaf zijn tweede jaar gekregen. Als er al ooit een vlo op hem komt (zelden), dan legt die binnen een mum het loodje.

Reageer