Corona waterstofperoxide

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 99

Corona waterstofperoxide

Waterstof is zeer effectief tegen het Covid-virus. Ik gebruik 0,5 % om oppervlakken schoon te maken. De tandarts gebruikt 1% de mond te spoelen. 3% is genoeg om de tanden te bleken. Soms zijn er grote menigten bij elkaar om te protesteren of om mee te doen met een evenement (538-feest met 10000 deelnemers). Mijn idee is om grote menigten te besproeien met waterstofperoxide. Bestaat er een concentratie die genoeg is om het virus uit te schakelen zonder de mensen in gevaar te brengen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 338

Re: Corona waterstofperoxide

Bleek is ook goed tegen het Covid virus. Net zoals zoutzuur, of hydrazine. TNT wil ook wel helpen. En ik denk dat plutonium ook wel werkt. Ik denk dat als je een van deze kan gebruiken zonder mensen in gevaar te brengen, we geen vaccins nodig hadden...

Berichten: 3.780

Re: Corona waterstofperoxide

het virus wordt via druppeltjes door de lucht overgedragen. Dus zou je met die spray van waterstofperoxide wat dus ook druppeltjes zijn al die druppeltjes met virus moeten kunnen bereiken. Hoe groet is de kans dat je dat lukt? Verder is de vraag hoe een nevel van waterstofperoxide op de luchtwegen werkt. lijkt me nogal agressief goedje als jet het inademt. of daar een overlappend gebied te vinden is met geen nadelig effect voor de luchtwegen en uitschakelen van all druppeltjes met virusdeeltjes lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

Berichten: 99

Re: Corona waterstofperoxide

irArjan schreef: ma 19 apr 2021, 23:15 Bleek is ook goed tegen het Covid virus. Net zoals zoutzuur, of hydrazine. TNT wil ook wel helpen. En ik denk dat plutonium ook wel werkt. Ik denk dat als je een van deze kan gebruiken zonder mensen in gevaar te brengen, we geen vaccins nodig hadden...
Het is juist de kunst om een stof te vinden die niet schadelijk is voor mensen maar wel voor virussen.
Napalm is zeer effectief om beiden uit te roeien. Bleek werkt goed in een zwembad maar waarschijnlijk niet goed in de lucht. En waterstofperoxide is mogelijk niet al te schadelijk voor mensen maar wel voor virussen. Zie de reactie van HansH.

Gebruikersavatar
Berichten: 338

Re: Corona waterstofperoxide

Pa Pinkelman schreef: di 20 apr 2021, 20:38 Het is juist de kunst om een stof te vinden die niet schadelijk is voor mensen maar wel voor virussen.
Dat was precies mijn punt idd...

Ik geloof niet dat dat met watersofperoxide kan...

Reageer