Functie/doel van IJzer(III)chloride bij zenuwbeschadigingen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1.816

Functie/doel van IJzer(III)chloride bij zenuwbeschadigingen

Mijn hond heeft zgn zwarte nagels en daardoor kun je niet goed zien hoe je ze safe afknippen kunt, zonder zenuwen enz. te beschadigen. Dus een gok , min of meer. 
Doe dat regelmatig zelf en soldeer?? de boel dan dicht, want bloedvaten zitten er ook nog bij. Maar laatst deed de dierenarts het en gebruikte net  voor het dichten met het soldeer-ding,  IJzer(III)chloride opl. Geleerd om het zo te doen. Dus de vraag is waarom dit spul.
 
 
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 11

Re: Functie/doel van IJzer(III)chloride bij zenuwbeschadigingen

Ijzer(III)chloride wordt in de veterinaire geneeskunde eigenlijk gebruikt om de wildgroei van klauwen tegen te gaan.

Berichten: 1.816

Re: Functie/doel van IJzer(III)chloride bij zenuwbeschadigingen

Dank voor je antwoord. Normaal slijten de nagels voldoende zodat knippen niet echt nodig is. Behalve de Hubertus nagels (wolfsklauw(en)), de zg 5-de nagel en die kunnen best vervelend zijn voor een hond.
Maar er gewoon IJzer(III) chloride opsmeren helpt natuurlijk (denk ik) niet en likt ie er misschien ook van af. Ik heb meer het idee dat het de groei v/d zenuwen daar beïnvloedt, maar zeker weet ik dit niet.
 
Probleem is dat in loop der jaren die zenuwen steeds langer worden en uiteindelijk moet je wel door die zenuw knippen en dat is pijnlijk voor de hond, dus als IJzer(III)chloride dat kan voorkomen is dat wel zo prettig.
Als jij dus daar meer over weet, dan hoor ik het graag. Had het willen vragen aan de dierenarts, maar vergat dat toen.  
LiA

Reageer