besmettelijk corona-vaccin

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 99

besmettelijk corona-vaccin

Het inenten tegen Corona gaat moeizaam.

Is het goed idee om het verkoudheids-virus zo te manipuleren dat het zich gedraagt als een Corona-vaccin ?
Normaal gesproken kan een vaccin zich niet vermenigvuldigen. Maar mijn idee is dat het wel kan en heel besmettelijk is.
Dat houdt in dat we flink wat mensen inenten met dat virus. Het gevolg is daarna heel veel mensen besmet raken met het gemanipuleerde virus en verkouden raken en nog meer mensen besmetten. Uiteindelijk is iedereen besmet, verkouden en immuun voor Corona. Moet werken. Waar zit mijn denkfout ?

Berichten: 3.862

Re: besmettelijk corona-vaccin

Je wilt dus een virus maken wat het lichaam herkent als corona, dus antistoffen gaat opbouwen maar dan zonder de nadelen dat je er ziek van wordt. Geniaal. Vraag is alleen waarom het er dan nog niet is. Dat kan zijn omdat virologen daar nog niet zijn opgekomen. in dat geval ben je dus echt geniaal, of dat het lastig is om te realiseren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: besmettelijk corona-vaccin

Het kan ook zijn dat men de gedachte om opzettelijk virussen te verspreiden bedenkelijk vindt, en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Wanneer is dat OK, en wanneer niet? Wie gaat daar dan over? Bedenk wel dat je dan niet alleen het eigen land maar uiteindelijk de hele wereld daarmee besmet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: besmettelijk corona-vaccin

Ieder virus dat circuleert kan muteren en daardoor gevaarlijk(er) worden. Alleen daarom al lijkt het met geen goed idee om een virus aan die poel toe te voegen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: besmettelijk corona-vaccin

Pa Pinkelman schreef: do 01 apr 2021, 21:48 Is het goed idee om het verkoudheids-virus zo te manipuleren dat het zich gedraagt als een Corona-vaccin ?
Gezien Verkoudheid wordt veroorzaakt door 2 groepen virussen namelijk Rhinovirussen en Coronavirussen, is het Corona virus dat COVID-19 veroorzaakt al precies wat jij voorschrijft.

Ik denk niet dat we een 3e pandemie tegelijk willen hebben.

Berichten: 4

Re: besmettelijk corona-vaccin

Onder andere de vaccins van AstraZeneca en Janssen maken gebruik van dat principe. Daarbij wordt een verzwakt adenovirus (ook een virus dat verkoudheidsklachten veroorzaakt) als vector gebruikt. In het RNA van dat virus wordt een gen, het receptor of spike gen, van SARS-CoV-2 gespliced. Het virus zorgt voor zeg maar de logistiek, dus toegang tot de cel en de cel wijsmaken dat het virale RNA gereproduceerd moet worden. Daarbij wordt dat spike gen ook gereproduceerd en ook door je immuunsysteem als niet-zelf herkend en bouw je dus immuniteit op tegen covid. Daar zitten nog wat veiligheidsmaatregelen omheen om er voor te zorgen dat je juist niet andere mensen aan kan besmetten.

Kan dus wel, maar dan verlies je ook gelijk de controle, zoals hierboven door Xilvo al vermeld. Probleem is dat je zo'n virus heel besmettelijk moet maken om effectief te zijn. En daarmee voorzie je het virus al van een belangrijke component om na mutatie een echt probleem te worden. Om dat zo maar los te laten is waarschijnlijk niet zo'n goed idee.

Berichten: 99

Re: besmettelijk corona-vaccin

Bedankt voor de reacties. Mijn conclusie is dat mijn idee een soort Russische roulette is. Waarschijnlijk pakt het goed uit en helpt het ons uit deze pandemie. Maar je hebt 1/6 kans op een nog veel rampzaliger Pandemie.

Berichten: 99

Re: besmettelijk corona-vaccin

Het Omikron-virus lijkt op het besmettelijk vaccin wat ik heb voorgesteld. Hopelijk werkt het en wordt iedereen besmet, een beetje verkouden en immuun. Helaas ben ik bang dat de werkelijkheid anders is. Voor de meeste mensen is Omikron een lichte verkoudheid. Een klein percentage wordt wel ziek of gaat zelfs dood. Dat kleine percentage van iedereen zijn toch wel veel mensen. Of je na een Omikron-besmetting immuun bent is ook de vraag. In het slechtste geval muteert Omikron naar de gevaarlijke Delta-variant met de besmettelijkheid van Omikron.

Reageer