Riemann hypothese

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Riemann hypothese

Maar het is geen hele moeilijke wiskunde zo alles bij elkaar, dacht ik toch.
Ik heb de Riemann hypothese bewezen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Riemann hypothese

.....Rule of math........
If it seems easy, you’re doing it wrong 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Riemann hypothese

ukster schreef: di 25 jun 2019, 22:29 .....Rule of math........
If it seems easy, you’re doing it wrong 8-)
Dat is niet echt een wiskunderegel haha. Als je hele ingewikkelde berekeningen maakt, kan het waarschijnlijk simpeler. Dat is mijn motto.
Ik heb de Riemann hypothese bewezen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.315

Re: Riemann hypothese

hungtran schreef: di 25 jun 2019, 21:55 Maar het is geen hele moeilijke wiskunde zo alles bij elkaar, dacht ik toch.
Dat zegt niet zoveel er bestaan problemen zat die zich eenvoudig laten definiëren maar kennelijk niet gemakkelijk op ter lossen zijn.
Een bekende is het probleem van de tweeling Priemen. Dit is goed uit te leggen aan een goede leerling van de bovenbouw van de basisschool. Het bewijs lijkt verre v an eenvoudig daar men er al meer dan duizend jaar naar zoekt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Riemann hypothese

tempelier schreef: di 25 jun 2019, 23:57 Dat zegt niet zoveel er bestaan problemen zat die zich eenvoudig laten definiëren maar kennelijk niet gemakkelijk op ter lossen zijn.
Een bekende is het probleem van de tweeling Priemen. Dit is goed uit te leggen aan een goede leerling van de bovenbouw van de basisschool. Het bewijs lijkt verre v an eenvoudig daar men er al meer dan duizend jaar naar zoekt.
Ik bedoel niet of het probleem eenvoudig is, maar mijn oplossing voor het probleem, daar zitten toch geen hele moeilijke dingen in? Welke stappen die ik doe, zijn nu echt moeilijk?
Ik heb de Riemann hypothese bewezen

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Riemann hypothese

Even een paar dingen die me in je tekst opvielen: je schrijft "lets" terwijl je eigenlijk "let's" of eigenlijk beter "let us" bedoelt. Het lijkt me echter beter om in een wetenschappelijk opgezet artikel geen samentrekkingen te gebruiken. Dan een onjuiste vertaling van de uitdrukking "x gaat naar a". Jij hebt dit letterlijk vertaald als "x goes to a". De juiste vertaling is echter "x tends to a". Als je je serieus op het schrijven van wiskundige artikelen wenst toe te leggen kan ik je het Handbook of Writing for the Mathemarical Sciences van Nicholas Higham aanraden. Voor nadere info moet je maar eens op Amazon naar de inhoudsopgave kijken.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer