denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Ik werk voor een scholengemeenschap als ICT-coördinator en in die context zoek ik (dringend) hulp om het volgende vraagstuk op te lossen :
 
Een denk-event evenement

 
Doelstelling :
samenstelling van tafels (ca. 56 tafels van telkens 5 deelnemers + 1 vaste moderator per tafel)

Aantal deelnemers: 330 – 50 (gastheer/gastvrouw) = 280

3 criteria:

          - schoolnaam : A - B - C - D
          - leeftijd: 1 - 2 - 3 - 4

          - functie: ondersteunend personeel, leerkracht, bestuurder

7 vragen 

4 rondes

5 deelnemers per tafel (+ gastheer/gastvrouw)

 

Elke tafel moet zo divers mogelijk samengesteld worden

Prioriteit: telkens deelnemers van een verschillende school

De deelnemers komen (liefst) een vroegere gesprekspartner niet meer tegen

Elke deelnemer behandelt in elke ronde een andere vraag
 
Heeft iemand een idee hoe dit vraagstuk zo makkelijk en zsm op te lossen ?
 
Alvast dank bij voorbaat  :D 

 

Berichten: 4

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Je hebt een aantal vraagstukken die je door verschillende groepen zou opgelost wil zien. Ik heb nnog een vraag, waarom alle tafels divers? Organisatorisch is dit een flinke klus. Bovendien geeft het een hele andere dynamiek wanneer je bijvoorbeeld een tafel hebt met allemaal jonge mensen, vrouwen, of met zelfde functie. Vaak is deze groep aan elkaar gewaagd, denken hetzelfde en komen sneller tot verassende oplossingen. De moderator kan aantekeningen maken wanneer de groep homogeen is. Het aantal tafels is groot genoeg om je dit te veroorloven.
 
Verder heb je op nog teveel variabelen om een goed schema te maken omdat je nog niet weet wie je deelnemers zijn. Je ultieme mix ga je niet krijgen. Aleen al om het feit dat je waarschijnlijk minder bestuurders van een jonge leeftijd hebben en dus meer jonge leerkrachten en ondersteunend personeel en je moet 4 scholen hebben die 70! mensen (totaal dus 280) hebben die bereid zijn om deel te nemen. Of zijn je A-B-C-D meer om aan te geven dat het verschillende scholen zijn?
 
Wordt in elke ronde per tafel meerdere vragen gesteld? of wordt per tafel en ronde één vraag besproken?
 
Als je wilt, wil ik hierin wel mee denken.

Berichten: 4

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

vervolg op het bovenstaande: 
 
Ik heb eventueel al een bruikbare indeling.
 
56 tafels
4 rondes
7 vragen
elke ronde 1 vraag per tafel (vraag blijft bij de tafel)
elke ronde andere deelnemers per tafel
Deelnemers krijgen nooit dezelfde vraag
Deelnemers zitten altijd in een nieuwe samenstelling
Deelnemers zitten nooit twee keer bij dezelfde persoon
 
 

Berichten: 4

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Alvast bedankt voor het meedenken Desiree  :D
 
Jouw opmerking of vraag waarom alle tafels divers is idd terecht , maar de directie heeft dit zo besloten ...
 
Een ultieme perfecte mix zal ik idd nooit krijgen, maar zou wel graag de meest ideale mix willen benaderen
 
De absolute prioriteit ligt bij het feit dat elke school (A/B/C/D)  minstens 1x vertegenwoordigd moet zijn aan een tafel 

Aangezien niet elke school evenveel deelnemers aanlevert, is een evenredige mix niet mogelijk.

De verhoudingen van deelnemers binnen alle scholen liggen als volgt :
School A = 86 deelnemers
School B = 88 deelnemers
School C = 71 deelnemers
School D = 77 deelnemers
 
De aanduiding A-B-C-D staat idd voor elke aparte school binnen de scholengemeenschap
 
Wat betreft jouw indeling voorstel :
De vraag blijft idd bij de tafel => idd

Moderator blijft ook bij de tafel  !!
 
elke ronde andere deelnemers per tafel => idd
Deelnemers krijgen nooit dezelfde vraag => idd
Deelnemers zitten altijd in een nieuwe samenstelling => idd maar sommige deelnemers kunnen elkaar overlappen in een volgende ronde
Deelnemers zitten nooit twee keer bij dezelfde persoon => zal moeilijk worden aangezien het onevenredig aantal deelnemers per school, maar wel zoveel mogelijk overlapping vermijden 

Berichten: 4

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Ik begrijp hieruit dat de deelnemers zich al gemeld hebben? In mijn overzicht zit niemand 2 x in dezelfde groep of bij een zelfde persoon. Dat is absoluut mogelijk. je kan mij een mail sturen XXXXXXXXX zodat we even per mail informatie uitwisselen. De indeling is binnen 2 uurtjes gemaakt. Je gegevens zullen zorgvuldig worden behandeld.
 

Opmerking moderator

Het is niet verstandig e-mail adressen openbaar op internet te zetten. Daar wordt heel vaak misbruik van gemaakt. Stuur elkaar beter een privébericht via het forum (klik op de afbeelding onder de gebruikersnaam links van het bericht, en kies uit het nieuwe venster rechtsboven "Stuur mij een bericht"). Het e-mailadres hierboven is ter bescherming verwijderd.

Berichten: 4

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Beste Desiree,
Alvast bedankt voor uw meedenken en uw voorstel  :lol:
Zou het kunnen dat het opgegeven mail adres niet klopt ?
xxxxxxx
Ik krijg niks verstuurd

Groetjes 

Opmerking moderator

Zie opmerking hierboven
 

Berichten: 4

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Goedemorgen Luk,
 
de tafelindeling vind je in je mailbox, laat even weten of dit zo goed is.
 
Groeten Desiree

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

lukg schreef: Ik werk voor een scholengemeenschap als ICT-coördinator en in die context zoek ik (dringend) hulp om het volgende vraagstuk op te lossen :
 
Een denk-event evenement

 

 
 
[off-topic]Even terzijde, maar wel van belang aangezien het hier gaat om een leeromgeving: event en evenement zijn synoniemen, het eerste is Engels voor het laatste. De naam is dus een tautologie. Noem het hetzij 'denkevent' (zonder koppelteken aangezien we in het Nederlands samengestelde woorden aan elkaar schrijven) hetzij denkevenement (wat mijn voorkeur zou hebben omdat het hier om een evenement in Nederland gaat).
[/off-topic]
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 4

Re: denktank voor een complex vraagstuk gezocht ...

Beste Desiree,
Nogmaals bedankt voor het meedenken en aanleveren/verwerken van de data ...

Tijdens het afwerken van die data ben ik helaas tot de spijtige vaststelling gekomen dat het hoofdcriteria A (elke deelnemer MOET 4 verschillende vragen krijgen gedurende de 4 rondes) in ca 35% van de gevallen niet gehaald werd. Er zijn overlappingen van 2 tot zelfs 3 dezelfde vragen per deelnemer ...
Dank bij voorbaat.
Groetjes

Reageer