WISKUNDE

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

WISKUNDE

ik moet eindwerk wiskunde doen over een willekeurig wiskundig onderwerp dat link heeft met de realiteit. Het onderwerp mag zeer breed zijn want ik moet er 30 bladzijden over schrijven. Ik doe 6 uur wiskunde en zit in het 6de middelbaar.

Berichten: 3

Re: WISKUNDE

Afgeleiden en integralen vind ik zeer interessant dus toepassingen hierop zijn zeker welkom. Het moet niet puur wiskundig zijn zoals fractalen, catalangetallen..., maar het mag wat mindere pure wiskunde, zoals wiskunde in de barcode

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: WISKUNDE

Toepassingen van de Lambert W functie?

Berichten: 3

Re: WISKUNDE

Tof! Maar wat zou je dan als onderzoeksvraag kunnen stellen, want we zullen zelf iets moeten onderzoeken en toepassen in de realiteit met ons onderwerp.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: WISKUNDE

Neem eens een kijkje op het wiskundeportaal van Wikipedia. Mogelijk kom je zo wel op een idee voor een eindwerkonderwerp
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: WISKUNDE

Zie onderstaande topic voor inspiratie:

viewtopic.php?f=72&t=210119

Dergelijke vergelijkingen kunnen vaak met de Lambert W functie worden opgelost. Hoef je nu alleen nog een situatie te bedenken die een dergelijke vergelijking oplevert. Waarschijnlijk iets met een kogelbaan in een weerstand gevend medium.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: WISKUNDE

Wellicht is populatiegroei iets.

Dan heb je te maken met de constante van Feigenbaum
https://www.youtube.com/results?search_ ... m+Constant

Dan kun je onderzoek doen naar hoe werkelijke populatiegroei overeenkomt met de modellen o.i.d.

Reageer