Hoe klein clock in clock out programmatje maken in excel?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 18

Hoe klein clock in clock out programmatje maken in excel?

Beste,

Op mijn werk zijn ze wat aan het knoeien met de werkuren. Oa het programma weet niet hoe het het aantal gewerkte uren berekent als je inklokt om 22h en stopt om 6h de dag erna we werken in 3 ploegen: ploeg 1 van 6-14, ploeg 2 van 14-22 en ploeg 3 van 22h tot 6h dag erna. In kolom A staat de naam van de werknemer in kolom B,C,D,E,F,G de dagen en daar moet dan het aantal gewerkte uren in. Ik zou blij zijn mocht ik hem kunnen helpen.


Alvast bedankt,
Thibault,

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Hoe klein clock in clock out programmatje maken in excel?

Er bestaat zoiets als de Unix Epoch. Er is een tijd als beginpunt genomen, en elke seconde wordt bij dat getal 1 opgeteld.
Zo kun je de datum waarop de dienst begint omzetten naar een getal als: 574824120 en de einddatum is dan 574824120 + 8*3600
Dit is wel gevaarlijk als je niet goed weet wat je doet. Zo kun je per ongeluk converteerfouten maken door schrikkeljaren, zomer tijd e.d.
Maar je zou zo'n correctie voor het doorlopen van de nachtdienst kunnen implementeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Hoe klein clock in clock out programmatje maken in excel?

Toegevoegd een kleine demonstratie in excel.

Let Op! Dit is slechts een voorbeeld en deze sheet kan fouten bevatten. Geen garantie!

Groene cellen bevatten berekingen.
Kolom F kijkt of er een dag/nachtwissel is, met een fomuletje.
Kolom G berekend de werktijd afhankelijk of er een dag/nachtwissel is.

Kolom M, N.
Een voorbeeld om de totalen te bereken. Let op dat de namen goed gespeld zijn, er mogen geen spaties in voorkomen!

Men kan het zo ingewikkeld maken als je zelf wilt. Dit voorbeeld lijkt mij het beste als men nog niet goed thuis is in excel. En het meest begrijpbaar.
Uren Demo.xlsx
(31.83 KiB) 97 keer gedownload

Berichten: 18

Re: Hoe klein clock in clock out programmatje maken in excel?

Beste,

@Kwasie dat is inderdaad zeer handig en bruikbaar dat te weten voor nachtshiften erg bedankt.

@OOOVincentOOO Super super bedankt dat is heel erg knap!!!


Bedankt,
Thibault,

Reageer