[faq] hoe werk ik met latex?

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Sommige Latex codes werken trouwens ook in office 07 :eusa_whistle: (thx to TD)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Iemand enig idee hoe ik een extern programma kan runnen vanuit LaTeX. Ik heb een map /grafieken dat een bestand bevat run.py om automatisch de grafieken uit gnuplot te halen en dan op te slaan in die map. Kan ik LaTeX automatisch dat script /grafieken/run.py laten openen en pas verder laten gaan met het compileren als het script gestopt is?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Sorry, geen idee ;)


Moet ik hier verder gaan met Latexvragen?


Ik vroeg me af hoe het kan dat ik een mooie dvi genereer, maar er geen pdf van kan compileren (geen boundingbox voor de afbeeldingen ](*,) ) Wat zou ik er best aan doen?


Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Sorry, geen idee ;)
Maakt ook niet meer uit :) Het document is al een tijdje binnen :)

In fysics I trust schreef:Ik vroeg me af hoe het kan dat ik een mooie dvi genereer, maar er geen pdf van kan compileren (geen boundingbox voor de afbeeldingen ](*,) ) Wat zou ik er best aan doen?


Alvast bedankt!
pdflatex gebruiken ipv dvi.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Het vreemde is dat bij het compileren een error verschijnt voor pdflatex (geen boundingbox voor de afbeeldingen), terwijl de dvi toch keurig aangemaakt wordt...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Kun je van de dvi een ps maken? Wat voor figuurbestanden gebruik je?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Kun je van de dvi een ps maken? Wat voor figuurbestanden gebruik je?

Ik gebruik .jpg bestanden (namelijk die uit het topic 'Draait de aarde onder me door?')


Hij geeft :

Code: Selecteer alles

! LaTeX Error: Cannot determine size of graphic in image1.jpg (no BoundingBox).
Dqat geeft hij... En ik krijg er geen ps van...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 412

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Hier ook LaTeXvraag...


Dit wil ik krijgen:

\(\left\{ \begin{array} ix_1 = A_1 \sin{(\omega t - \phi_1)} \\ x_2 = A_2 \sin{(\omega t - \phi_2)}\end{array} \right\)

Als je gaat kijken naar de LaTeXcode daarvan, staat er echter iets raars in. In plaats van x_1 staat er ix_1. Als ik de i weglaat, dan wordt de x weggelaten en krijg ik dit:

\(\left\{ \begin{array} x_1 = A_1 \sin{(\omega t - \phi_1)} \\ x_2 = A_2 \sin{(\omega t - \phi_2)}\end{array} \right\)

De eerste letter wordt dus gewoon weggelaten (i was een willekeurige letter die ik daar zette om te testen of het soms aan de x_1 lag). Wat doe ik mis?
Vroeger Laura.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

In fysics I trust schreef:Ik gebruik .jpg bestanden (namelijk die uit het topic 'Draait de aarde onder me door?')


Hij geeft :

Code: Selecteer alles

! LaTeX Error: Cannot determine size of graphic in image1.jpg (no BoundingBox).
Dqat geeft hij... En ik krijg er geen ps van...

Latex kan alleen omgaan met PS en EPS figuren

Als je JPG, PNG of andere formaten wilt gebruiken moet je de PDFLatex compiler kiezen. Deze maakt direct een PDF aan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Laura. schreef:Hier ook LaTeXvraag...


Dit wil ik krijgen:

\(\left\{ \begin{array} ix_1 = A_1 \sin{(\omega t - \phi_1)} \\ x_2 = A_2 \sin{(\omega t - \phi_2)}\end{array} \right\)

Als je gaat kijken naar de LaTeXcode daarvan, staat er echter iets raars in. In plaats van x_1 staat er ix_1. Als ik de i weglaat, dan wordt de x weggelaten en krijg ik dit:

\(\left\{ \begin{array} x_1 = A_1 \sin{(\omega t - \phi_1)} \\ x_2 = A_2 \sin{(\omega t - \phi_2)}\end{array} \right\)

De eerste letter wordt dus gewoon weggelaten (i was een willekeurige letter die ik daar zette om te testen of het soms aan de x_1 lag). Wat doe ik mis?
Er wordt (volgens mij) nog een uitlijningscommando verwacht (ik neem bv. c van centered):

\(\left\{ \begin{array}{c}x_1 = A_1 \sin{(\omega t - \phi_1)} \\ x_2 = A_2 \sin{(\omega t - \phi_2)}\end{array} \right\)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 412

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

TD schreef:Er wordt (volgens mij) nog een uitlijningscommando verwacht (ik neem bv. c van centered):


\(\left\{ \begin{array}{c}x_1 = A_1 \sin{(\omega t - \phi_1)} \\ x_2 = A_2 \sin{(\omega t - \phi_2)}\end{array} \right\)


Dank u! ](*,)
Vroeger Laura.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Graag gedaan; je kan dan ook met l (links) en r (rechts) spelen, als je opdeelt in kolommen (met &):


\(\left\{ \begin{array}{rcl}x_1 & = & A_1 \sin{(\omega t - \phi_1)} \\ x_2 & = & A_2 \sin{(\omega t - \phi_2)}\end{array} \right\)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 14

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

\(x = e^y \longrightarrow y = ??\)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Dit is een testje, of zoek je iets?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 771

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

De link "Overzicht Latex codes (pdf)" bij het posten van een bericht onderaan werkt niet meer


Net zoals diezelfde link in de beginpost dus

Gesloten