Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

Lijkt me een goed idee. Start er maar een eigen topic over.

Ik zou op zich iets kunnen schrijven over micro-injectie en embryonale stamcelinjectie (bij muizen).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

Ik heb een redelijk recent rapport (scriptie) liggen over genetische modificatie van (voedsel)gewassen waarvan ik wel het een en ander hiervoor kan gebruiken. Dus ik wil ook wel meehelpen aan de cursus Biotechnologie (en evt. microbiologie).
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

en ik meld me wel aan voor gelijk welk onderwerp die nog niet bezet is of waar nog kennis ontbreekt.


Voor mij eigenlijk eender gewoon een berichtje sturen met wat ik zou moeten doen.


xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

en als je ooit nog proeflezers nodig hebt ...

ik weet er helemaal niets van maar ik ben er wel ongelofelijk in geinteresserd :shock: zou ideaal moeten zijn niet? 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

ik vrees dat dit project voor het moment in de vriezer zit...

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

oh spijtig :shock: het zou wel handig zijn vooral met het toppic over evolutie enzo

Berichten: 3

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

mag ik vragen, is het project inmiddels al weer ontdooid?

het lijkt me erg interessant om de mini cursus te lezen, de andere cursussen hier vind ik ook echt een ontdekking! :eusa_whistle:

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

Lotte37 schreef:mag ik vragen, is het project inmiddels al weer ontdooid?

het lijkt me erg interessant om de mini cursus te lezen, de andere cursussen hier vind ik ook echt een ontdekking! ;)


Als student agro - en biotechnologie vraag ik me dit ook af.

Het zou handig zijn om een goede basis te kunnen lezen van biotechnologie.

Er komt heel veel bij kijken, praktisch dan, dus ik vroeg me af of de cursus puur theorie wordt of ook met specifieke vben wordt aangevuld uit de omgeving die nu overheersen.

Ik denk dan aan GGO, biofuel, klonering, DNA - technieken etc.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

Ik denk dan aan GGO, biofuel, klonering, DNA - technieken etc.
MINI( ;) )-cursus???
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

Is het dan zo'n rare vraag om aan een mini - cursus wat praktische vben te geven?

We leven in een evoluerende maatschappij met deze opgesomde materie als DE UITSCHIETERS tot nu toe.

Het is toch niet zo'n raar gedacht dat het eens vermeld wordt?
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

wat praktische vben
ah, praktische voorbeelden? Ik had de afkorting niet begrepen.


Ik dacht dat je een minicursus biotechnologie bedoelde met als onderwerpen GGO, biofuel, klonering, DNA - technieken etc. Op zich is zo'n cursus volgens mij niet meer mini te noemen overigens. Het onderwerp lijkt mij zo op het eerste gezicht nogal breed.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Mini-cursussen Biologie (Algemeen)

Jan van de Velde schreef:ah, praktische voorbeelden? Ik had de afkorting niet begrepen.


Ik dacht dat je een minicursus biotechnologie bedoelde met als onderwerpen GGO, biofuel, klonering, DNA - technieken etc. Op zich is zo'n cursus volgens mij niet meer mini te noemen overigens. Het onderwerp lijkt mij zo op het eerste gezicht nogal breed.

Als onderwerpen? Nee inderdaad, dan krijg je geen mini - cursus meer. Neene, echt als voorbeelden.

Als je bepaalde thema's in gedachten hebt voor de mini - cursus, dan zal je ongetwijfeld wel naar bovenstaande voorbeelden kunnen verwijzen. Zo weten de lezers dat het " HOT TOPICS " zijn in de hedendaagse samenleving.

Niemand kan er meer onderuit. De wetenschap is er heel sterk mee bezig.
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil

Reageer