minicursus genetica

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: minicursus genetica

Zo'n minicursus schrijven is niet iets wat je even op een regenachtige zondagachternamiddag doet. Dat gezegd zijnde, als we een team bij elkaar kunnen krijgen om dat destijds geopperde idee nou eens echt handen en voeten te gaan geven is dat misschien een mooie vakantieklus..... :grin:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 70

Re: minicursus genetica

Nee, met een weekje ben je dan nog niet klaar- maar omdat de laatste posts van zo'n 2 jaar geleden zijn.. :(

Werken er op dit moment nog mensen aan dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: minicursus genetica

Er is destijds een begin gemaakt, echter de progressie is gestaakt. (mijn gedeelte had ik af :D )
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: minicursus genetica

Het begin is er al ja (mijn gedeelte moet ik nog steeds herschrijven na de eerste kritieken-ronde :D ), maar er ligt nog een een bult werk ja. Ik ben zeker wel bereid om het weer aan te slingeren, dus Puzemuze, wat is je plan? Wat wil je schrijven, waar weet je wat vanaf, wil je meedoen? We moeten dan wel een doel stellen namelijk, al kunnen doelen bijgesteld worden en mag dat doel best een eindje weg liggen.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 70

Re: minicursus genetica

Ik wil in principe wel meedoen ja! Ik studeer diergeneeskunde, en begin Juli heb ik (voor de 3e keer :D ) het tentamen genetica. Dit gaat zowel over de cellulaire processen als over de berekeningen met populatiegenetica ed. Het leek me dus wel een goeie voorbereiding om de minicursus genetica te lezen, maar zelf meeschrijven werkt natuurlijk ook!


Is er al iets van een opzet/taakverdeling? Wat is er tot nu toe al allemaal op papier gezet? Het heeft natuurlijk geen zin om dingen dubbel te schrijven. Verder heb ik ook helemaal geen ervaring met de minicursussen, dus enige uitleg wat nodig is qua uitgebreidheid/niveau is ook wel handig.


Ik heb hier trouwens ook 2 boeken, (deels) over genetica: Essential Genetics van Hartl & Jones, 4e editie, en in Essential Cell Biology van Alberts et. al, 2e editie, staat ook nog wel wat.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: minicursus genetica

De mini-cursus focust zich met name op de moleculaire achtergronden. Populatiegenetica (ala mendeliaanse overerving ed) lijkt me hier niet echt bij passen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 70

Re: minicursus genetica

Dat is mooi, want eigenlijk ben ik daar helemaal niet goed in :D

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: minicursus genetica

Ik heb een heel duidelijk basiscursusje Moleculaire biologie gehad

(zijpakket bij Biochemie voor ons),

en pakketje van 80p.

Apart daarvan heb ik een hele reeks powerpoints die bij de lessen hoorden,

daar zitten erg veel goede afbeeldingen in.

Kan ik een auteur helpen door deze files door te sturen?

En zal ik eventueel eens vragen aan de proffe als stukken cursus

mogen gebruikt worden, en indien interesse, digitaal te krijgen zijn?


Ik zie het niet echt zitten om zelf mee te werken als auteur,

daar m'n achtergrond zich beperkt tot die cursus...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: minicursus genetica

stuur maar op! Ik pb je mijn adres even.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 4

Re: minicursus genetica

Ik ben benieuwd of deze minicursus / Megacursus nog uitkomt. Ik zou hem graag willen lezen... Aangezien ik ga beginnen met Bio-medische wetenschappen in september lijkt het me leuk om alvast wat erover te lezen in begrijpelijk nederlands / engels.


Als het niet zo mocht zijn zou ik graag alles zien wat jullie nu hebben als dat eventueel mogelijk is.


Groeten,


Jordy

Berichten: 8.614

Re: minicursus genetica

We zijn ermee bezig, maar we kunnen niet ontkennen dat het al veel te lang aansleept. Aangezien je er blijkbaar interesse voor hebt zal ik hier en daar mijn collega-minicursusauteurs nog eens pushen en zelf ook een handje toesteken. Wordt (hopelijk zo snel mogelijk) vervolgd.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: minicursus genetica

Wordt (hopelijk zo snel mogelijk) vervolgd.
@Jordy: ik weet niet wat je zoekt, maar alles wat zo goed als af is is een mooi stuk met de titel "wat is DNA", niveau vwo 4-5.

Dus ik weet iet of het voor jou de moeite is daarop te wachten??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: minicursus genetica

Is er op dit moment nog specifieke informatie of hulp die jullie kunnen gebruiken voor deze minicursus?

Berichten: 4

Re: minicursus genetica

Jan van de Velde schreef:@Jordy: ik weet niet wat je zoekt, maar alles wat zo goed als af is is een mooi stuk met de titel "wat is DNA", niveau vwo 4-5.

Dus ik weet iet of het voor jou de moeite is daarop te wachten??
Hoi Jan,


Ik zou dit onderwerp graag willen zien, als dat mogelijk is. Lijkt me interessant. Ik ga namelijk niet helemaal Bio-medische wetenschappen doen maar de Master Neuroscience aan de VU maar moet eerst jaartje pre-master volgen. niveau maakt me niet zoveel uit alijd mooi om te zien wat mensen erover te vertellen hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 265

Re: minicursus genetica

ik zou hier graag wel aan willen helpen.

iemand ideetjes?


ik heb zeker bruikbaar materiaal staan.


nu, wat jullie precies bedoelen met niveau 4-5 vwo, weet ik niet want ben belg.


dus ik vermoed dat de cursus wel bruikbaar moet zijn voor mensen bij ons in het laatste jaar secundair??
Etiam capillus unus habet umbram suam.

Reageer