[Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ik vermoed dat er hier een foutje in het programma zit, bij het berekenen van die estimated credit. Ik meen me ook dergelijke verrassende getallen te herinneren van toen ik pas deze clientversie had gedownload. 
 
Je voortgangsbalkje balkje lijkt al een heel eind groen, desalniettemin nog een ETA van bijna anderhalf uur. 
Ik zie in je extreme-overclocking logs ......
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=713439
...... dat je computer het nét niet voor elkaar krijgt om elke 3 uur zo'n 207-puntertje in te leveren. Conclusie van deze waarnemingen: dat is dus om en nabij in hetzelfde tempo waarin mijn machine dat voor elkaar krijgt, en dat betekent dat die 207 punten het zijn, en zoals bij mij, zullen blijven.
 
Hoewel die punten leuk zijn is dat voor mij geen hoofdzaak en ik heb dus nooit precies uitgezocht wat hier aan de hand is. Maar ik vermoed weinig meer dan een softwarefoutje.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Nee precies die punten zijn bijzaak. Maar het ligt toch in mijn aard om het allemaal te willen begrijpen.
Het voortgangsbalkje lijkt trouwens een heel eind groen omdat ik de client op full-screen had gezet. Dan schaalt dat balkje mee, dus die ETA klopt verder.
 
Ik heb bij de 10de en 11e WorkUnit die bonus ook daadwerkelijk gekregen. Maar ik had ergens gelezen dat de eerste 10 geen bonus opleveren dus dat kan kloppen. Ze geven mij maar liefst 8 dagen voor zo een WU, die ik zoals je zegt na een paar uur oplever. Misschien zijn die 8 dagen fout ingevoerd.
 
Mijn GPU is nu opgezadeld met een probleem van ruim 27000 credits, en ik vraag me ten zeerste af of ik dat ga redden. Misschien heeft het met elkaar te maken, maar omdat jij aangeeft dat je in het begin ook verassende getallen hebt gezien kijk ik het allemaal nog even aan voordat ik om verdere hulp vraag.
 
Ik heb nog een vraagje, wat is de beste manier om het programma stop te zetten? Ik heb gemerkt dat het percentage iets teruggezet wordt als ik mijn computer tijdens het rekenen uitzet.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ik heb geen ervaring met gpu-vouwen.
 
programma stop zetten? Ik weet dat simpelweg de computer uitzetten niet de weg is: als je dat doet zie je in de logs na de herstart áltijd genoteerd: previous termination was improper. Continue with standard loops (of iets dergelijks) . In een aantal soorten WU's levert dat een vertraging op. Vroeger kon dat een verdubbeling -of meer- van rekentijd betekenen, al heb ik dát al jaren niet meer gezien.
 
Aangezien het control panel een quit-knop heeft
 
quit.png
quit.png (5.72 KiB) 1364 keer bekeken
 
neem ik aan dat dat de beste weg is om het programma te sluiten met verlies van een minimum aan rekenwerk. Anders snap ik niet waarom ze zo'n knop zouden inbouwen.
Op het Folding Forum las ik wel eens om eerst de pause-knop te gebruiken en dan pas af te sluiten. Maar waarom die quit-knop dan niet net zo goed zou zijn legde niemand uit. 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ik heb het getest en er gaat altijd een beetje informatie verloren. Quit, Pause, Oplader uit de laptop halen of Uitzetten, hij gaat altijd terug naar een heel procent. Jammer maar daar zal wel een reden achter zitten.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Reageer