[Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Moderator: Jan van de Velde

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Haha oke dan.

WU's die ik nu heb duren belachelijk lang.

CPU hele dag gedraaid en GPU, 1 WUtje van 8 uur sochtends tot kwart voor 7 's avonds(en nu nog bezig)

Misschien is er toch iets mis met mijn pc.

Krijg nog maar 3.000.0 punten voor de CPU en 1.200.0 voor de GPU.

:chinrub:

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Is er misschien een manier om je GPU sneller te laten vouwen?

Heb even op google gekeken, maar niks gevonden helaas.

Tevens werkt de GPU ook niet echt op die 65%, want de clocks lopen nu op 400 en 900 MHz, dit zou dus het dubbele moeten zijn, dus hij loopt op 50% van wat ie werkelijk kan.

Afbeelding

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Nieuw probleempje erbij.

Iemand een idee?

Afbeelding

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Heb het eens geprobeert op mijn laptop. ;)

Duidelijk hogere scores, omdat alles Intel en Nvidia is.

Afbeelding

Afbeelding

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Sorry dat ik zoveel double-post, maar kan niet editen? :chinrub:

Anyway,

Deze client lijkt goed voor mij te werken :

http://imageshack.us/photo/my-images/33/anderel.jpg/

Is dit hetzelfde als de GPU Tracker?

Kom ik in dezelfde ranglijst? Ik zit in het Wetenschapsforum team Folding@home. Is dit correct?

Groeten.

Berichten: 131

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Als ik juist ben is da de V7 versie van F@H? Dit is niet hetzelfde als de GPU-tracker, maar komt natuurlijk op hetzelfde neer.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

WU's die ik nu heb duren belachelijk lang.
het zijn ook geen klusjes van een halfuurtje.

ik heb een redelijk vlotte, "normale" PC. Ik gebruik alleen de unicore-versie voor de CPU. Momenteel draait mijn computer tussen de 12 en 16 uur per dag. Dan doe ik nog twee dagen over de WU's die ik momenteel toebedeeld krijg.

Doet het ertoe of je eens per twee dagen 600 punten krijgt, of 4 x per dag 75 punten?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 131

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

GPU projecten gaan wel snel. Ik doe meestal tussen de 3 en 6 uur over zo een WU, afhankelijk van welk project natuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat sommige GPU's veel sneller vouwen dan de mijne (zie Yoste bv.) Bij de CPU kan er echt veel verschil inzitten, ik zit na dagen vouwen eindelijk aan 1/3!

Mijn PC is bijna even sterk (grafisch iets minder) dan de laptop van skleinhess. Dus zou ik SMP wel moeten aankunnen. Hoeveel cores heb je? Hoelang doet je laptop over een SMP WU en wat zijn de deadlines?
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Mijn PC is bijna even sterk (grafisch iets minder) dan de laptop van skleinhess. Dus zou ik SMP wel moeten aankunnen. Hoeveel cores heb je? Hoelang doet je laptop over een SMP WU en wat zijn de deadlines?
Mijn laptop doet er ongeveer 8 uur over om 1 SMP te doen. Deadlines zijn 4 dagen.

In mijn laptop heb ik 4 cores op elk 2.0 GHz en 8 threads.

In mijn pc doe ik er al gauw 13 uur over, op 6 x 2.8 GHz. Puur omdat het AMD is.
Ik kan mij voorstellen dat sommige GPU's veel sneller vouwen dan de mijne (zie Yoste bv.)
Ik weet niet welke GPU Yoste gebruikt, maar veel verschil zou er niet tussen moeten zitten qua performance.

Het voordeel is dat FAH geoptimalizeerd is voor Nvidia gebruikers. Cuda en PshyX (als ik dat zo goed schrijf) schijnen makkelijker te kunnen worden gecodeert. Qua performance van de GPU zou ik (minstens) even veel als Yoste moeten halen. Op het moment haal ik maar 3.000 PPD met mijn videokaart en 4.000 PPD met mijn CPU.
Jan van de Velde schreef:het zijn ook geen klusjes van een halfuurtje.

ik heb een redelijk vlotte, "normale" PC. Ik gebruik alleen de unicore-versie voor de CPU. Momenteel draait mijn computer tussen de 12 en 16 uur per dag. Dan doe ik nog twee dagen over de WU's die ik momenteel toebedeeld krijg.

Doet het ertoe of je eens per twee dagen 600 punten krijgt, of 4 x per dag 75 punten?
Weet ik Jan. Het is gewoon vervelend dat de FAH GPU Tracker v2 niet goed met ATI werkt.

Het gaat me niet om de punten, maar ik wou wel zeker weten dat ik dan in dezelfde lijst kom te staan. ;)

Berichten: 131

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Het is niet de GPU tracker die niet goed werkt met ATI, dat is gewoon het F@H project. Ik denk dat ik niet veel van de 3000 PPD voor de GPU verwijderd zit (en ik heb een nvidea kaart ;) ), eens bekijken met de tracker.

Als je maar 8u over een SMP WU doet moet het zeker haalbaar zijn, mijn pc staat minstens 4u per dag aan.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Heb nu die andere client. die v7. Had ff een berichtje gepost op Folding@Home forum wat ik het beste kan gebruiken.

Nu gaat ie als een speer. ;) Hij werkt grote projects af binnen 3 uur. GPU binnen 2 (!) uur!

GPU haalt nu 19.000 ppd. Dat is een heel verschil.

Mijn PC staat 24/7 aan. Ik render ook nog allemaal dingen voor school voor volgend schooljaar. Ben daar al 2 weken mee bezig en dat duurt ook minstens nog 2 weken.

Misschien ooit maar eens een tesla kaartje kopen? (A)

Welke kaart heb je?

Berichten: 131

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

19000 PPD ;) daar kan ik alleen maar van dromen ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

19000 PPD ;) daar kan ik alleen maar van dromen :P
En dan draait ie nog nieteens op 100%. Dat krijg ik niet voor elkaar. ;)

Dikke overclock werkt met deze client trouwens wel. CPU van 2.8 naar 3.8. Gpu van 800 naar 975 en 1000 naar 1385

Heb er gisteren nieuwe case fans ingezet, pc blijft zelfde temperaturen met deze clocks als zonder overclock. Wel netjes dus.

' s Nachts vouwen met mijn 2e GPU, dan word ik tenminste niet gek van het lawaai. Alles op 100% Dat is 1 CPU fan, 1 GPU Fan, 1 Moederbord Fan en 6 case fans.

Berichten: 422

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ik wist dat FAH meer ontwikkeld was voor Nvidia kaarten en bijgevolg er steeds een hemel van verschil te merken was in prestaties op vlak van folding tussen ATI en Nivida , maar wist niet dat de nieuwe V7 hier misschien wat komaf mee maakt.

Ik vermoed trouwens dat m'n 2 580 GTX'en het nog steeds beter zouden moeten doen dan je ATI's, dus ergens stel ik me wel vragen bij die 19.000 ppd/kaart. Afwachten op deeffectieve scores zeker? Misschien moet ik die client ook maar eens proberen, als blijkt dat hij stabieler zou draaien.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 76

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Yoste,

Die 19.000 was tijdelijk volgensmij. Haal nu zo'n 8.000 PPD. WU's duren nu wel 13 uur per GPU. Best grote dus. Met een standaart score van 710 points. Heb ook een andere voeding trouwens, daar kan het ook aan liggen, gebruikte voorheen 650 watt met 2 kaarten. Beetje underpowered.

Natuurlijk, jou 2 580 kaartjes zijn uiteraard beter. Maar probeer die V7 maar eens. En kijk dan hier even naar : http://en.fah-addict.net/articles/articles...t-variables.php

Dit bumpte mijn score aanzienlijk.

En kijk die score maar eens, sinds ik die V7 gebruik, schiet mijn statistiek aardig in de lucht.

EDIT :

Hoe lang doe jij eigelijk erover per WU? CPU en GPU.

Jou scores zijn echt belachelijk hoog. Fold je met 2 computers? Zijn mooie scores die je haalt.

Reageer