[Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ben ook gezellig begonnen met folden voor het team. Heb dan wel geen heftige computer met veel cores (3), en ik laat ook alleen mijn CPU werken, maar goed, alles voor de wetenschap, niet dan?
Think like a proton, and stay positive.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Jawel dan :P . Elke core is er een. Als er wereldwijd maar een paar honderdduizend mensen zó over denken vouwt er weer het equivalent van een nieuwe Cray mee.

Het hoeft per deelnemer niet hard te gaan, als het maar dóórgaat. Ik vouw nou binnenkort 8 jaar, met één core. Ik ga op het gemak naar het half miljoen punten toe. Zo wordt het vanzelf ook een substantiële bijdrage. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ik laat mijn computer vaak aanstaan, zodat hij 's nachts ook doorvouwt. Mijn pa werkt voor de wetenschap, en is het er helemaal mee eens. Ik kom langzaam in je buurt, Jan. ;)
Think like a proton, and stay positive.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Het Knorrepotje schreef: zo 30 mar 2014, 16:59
Ik kom langzaam in je buurt, Jan. ;)
Prima hoor :P . Ik wou dat er meer in mijn buurt kwamen.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ze komen er vanzelf, ze komen er vanzelf.

Het is echt gewoon een kwestie, van iedere keer als je achter je computer zit, 't even aanzetten, en weer uitzetten als je 'm uitzet. 5 seconde werk, en je red er misschien wel levens mee
Think like a proton, and stay positive.

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Weet er iemand een website/filmpje van een "tutorial" waar uitgelegd wordt hoe je best met een laptop kan vouwen?
 
Ik zoek een manier om mijn laptop niet teveel te belasten, maar ik krijg het maar niet onder controle... Het is een eerder oude laptop, dus dat speelt misschien ook mee, maar ook al zet ik het knopje van de Web Control op "Light" (en "Medium" en "High" zijn al helemaal uit den boze), toch loopt het toestel veel te snel warm en werkt het allesbehalve snel genoeg (ik game niet dus het is gewoon standaardwerk dat ik wil uitvoeren naast het vouwen).
 
Misschien bestaat er een manier om ergens in te stellen hoeveel procent of iets dergelijks van de GPU/CPU gebruikt mag worden? Op die manier zou ik de temperatuur en de snelheid onder controle kunnen krijgen...
 
Na zelf wat gezocht te hebben, vind ik niet wat ik zoek dus post het hier eens in de hoop dat iemand er wat meer van af weet...
 
Iemand?  :?:
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

ga naar je FAHcontrol panel. 
en dan:
 
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (121.78 KiB) 2197 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Dat balkje is bij mijn versie niet te zien...  :?
 
"Cause Preference", "Folding Core Priority", Checkpointing frequency", "Power" en "Verbosity" zijn de beschikbare opties, maar "Percent CPU usage" staat nergens te lezen...
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

hmm, dan weet ik het ook niet. Ik heb dat balkje altijd nog gehad, ook in mijn vorige versie. Deze versie 7.1.52 heb ik nu ruim anderhalf jaar. 
 
Als er verder niemand met een oplossing komt zul je naar het folding forum moeten
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Na nog wat zoekwerk op een interessant prog'je uitgekomen: Process Tamer. Je kan er het "CPU-verbruik" van bepaalde programma's (zoals Folding@Home) mee aan banden leggen en voor zover ik het nu zie, lijkt het beterschap te brengen  :)
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Berichten: 136

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ik heb een half uurtje geleden F@H op mijn nieuwe pc geïnstalleerd, en zag ook dat er een optie is om dit evnetueel via je GPU te doen.
Ik heb een MSI GTX970 Gaming 4G in mijn kast zitten, kan dit ook hierop, en zo ja, hoe kan ik dat doen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Geen idee of er hier vouwers rondsurfen met de ervaring die je zoekt. 
 
Op het internationale Folding-forum vind je ongetwijfeld vrij vlot de juiste expertise
 
https://foldingforum.org/index.php
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

Ik krijg nu per Work Unit 207 punten, terwijl er elke keer geschat wordt dat ik er +- 1500 voor krijg.

Komt dit door het bonus systeem? Krijg je echt zoveel meer punten voor snelheid?
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

staat er achter die 1500 misschien de afkorting "ppd"?
 
fah.PNG
fah.PNG (8.34 KiB) 2195 keer bekeken
 
want dan is dat een schatting van het aantal punten per dag dat je binnenhaalt als je 24 uur bezig zou zijn die eiwitjes te vouwen.
en 1500 ppd is voor het standaardwerk van een gewone bijdetijdse quadcore een normale etmaalproduktie.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: [Folding] nieuwe vouwer startprobleem

workunit.png
workunit.png (32.91 KiB) 2197 keer bekeken
 
Bij mij staat er achter estimated credit een veel hoger getal.
Een mogelijke reden is dat dat de bonus is die je met een passkey kan halen, maar dat ik deze nog niet krijg omdat ik nog geen 10 workunits heb afgerond.
Echter is die bonus dan veel hoger dan dat ik logisch zou vinden.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Reageer