[folding] folding@home inleiding en faq

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

deze topic, en daarmede het wetenschapsforum-Folding@home-team is 20 januari 2006 gestart.
 
We vieren dus over een paar weken onze 10e verjaardag !!!
 
en dus maar alvast een opvouwbare taart besteld:
 
papier-vouwen-afdrukken-taart-frame-kinderen-verjaardagsfeestje-decoratie-snoep-staat-dessert-cartoon-cup-cake-mhy209-rack.jpg
papier-vouwen-afdrukken-taart-frame-kinderen-verjaardagsfeestje-decoratie-snoep-staat-dessert-cartoon-cup-cake-mhy209-rack.jpg (679.54 KiB) 3294 keer bekeken
 
Geef allemaal dat kroonjaar mede extra glans, en vouw mee. 
die 90 000 000 punten van nu moeten er 100 000 000 worden !!
 
 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Ik ben gister begonnen met Eiwitten vouwen, hartstikke leuk  maar nu zie ik bij Team staan: Portugal@Folding.

Heb 48658 als team nummer ingevoerd.

klopt dit ?

 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

nee, daar klopt niks van. :?
 
portugal@folding heeft team nummer 35271 
Het is dus ook niet alsof je per ongeluk één cijfertje verkeerd hebt ingetikt.
 
Weet je hoe je je "advanced control" vindt? 
 
daar vind je je naam en het teamnummer terug:
 
fah.PNG
fah.PNG (29.79 KiB) 3295 keer bekeken
 
 
 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Hmm ik heb even gekeken, en dit staat bij Adv control.
48658.PNG
48658.PNG (121.67 KiB) 3295 keer bekeken
Dat lijkt me te kloppen, alleen als ik bij contributions ga kijken staat er dat ik voornamelijk werk voor portugal@folding heb gedaan,

en daarbij de datum 2009. Dus misschien dat er een oud profiel was met dezelfde naam,

Portugal.png
Portugal.png (30.93 KiB) 3295 keer bekeken


Ik kreeg gister ook een paar keer een error toen ik op een link klikte die naar jullie score verwees, ik geloof dat dat deze url was.
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=48658
 
Nouja alles lijkt me nu in ieder geval lekker te werken ^_^

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Antraxius schreef: Nouja alles lijkt me nu in ieder geval lekker te werken ^_^
 
Je contributions bij portugal@folding blijven steeds bij je gebruikersnaam staan (als je blijft vouwen onder de naam "jeras" natuurlijk).
 
Maar je teamnummer is correct voor WSF en je 1ste workunit is al klaar en ingediend ;)
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Wel raar dat de datum 2009 is en ik pas sinds gister online ben haha.

maarja, extra puntjes ;p

yeuy is het toch goed gegaan

Gebruikersavatar
Berichten: 721

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Antraxius schreef: Wel raar dat de datum 2009 is en ik pas sinds gister online ben haha.

maarja, extra puntjes ;p
 
Je laatste workunit werd ingediend in 2009 (toen nog voor portugal@folding). Toen heb je een laatste workunit volledig afgewerkt en ingestuurd.
 
De punten die je voor portugal@folding verdiende, gelden enkel bij dat team (niet bij WSF dus).
 
Voor WSF begin je nu "punten te vouwen" ;)
 
OF er vouwde tot en met 2009 iemand met exact dezelfde gebruikersnaam als jou (voor portugal@folding) :P
Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...
Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

QuarkSV schreef:  
 
OF er vouwde tot en met 2009 iemand met exact dezelfde gebruikersnaam als jou (voor portugal@folding) :P
niet exact hetzelfde, zie de hoofdletters:
 
jeras.PNG
jeras.PNG (16.71 KiB) 3294 keer bekeken
 
maar voor de rest kan het niet anders of de veronderstelling klopt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

@Jeras: ik zie in die screenshots dat je onder full power draait. Houd je je temperaturen in de gaten? Is de ventilatie erop berekend continu full power te draaien? 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Ja daarom had ik mijn CPU er al uit gehaald, de heatsink daarvan is niet echt goed.
maar die van mijn grafische kaart blijft bij een workload van 100% ook gewoon goed op temperatuur.
Bedankt voor de waarschuwing, het zou inderdaad vervelend zijn als er iets te heet wordt 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

hmm, spijtig, nét niet gelukt om de verjaardag te vieren met 1 miljoen puntjes voor mij.
Nog even een paar weekjes stug doorvouwen dan. 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Zo, ik doe ook mee! Geen idee of het een beetje opschiet maar we zullen het wel zien na een paar dagen. 
Begin trouwens met een mooi project, iets wat mij persoonlijk heel sterk aanspreekt. 
 
Afbeelding
[font=Roboto][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent][background=transparent]Dead March from 'Saul' - Stokowski orchestration[/background][/background][/background][/background][/background][/font]
 

Berichten: 626

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Kan iemand kort en bondig samenvatten wat er na tien jaren bereikt is?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Ik niet, dat is me allemaal veel te technisch
 
een redelijk leesbare lijst met ook resultaten waarvan al  in de vooral medische wereld gebruik wordt gemaakt vind je hier:
http://folding.stanford.edu/home/faq/faq-diseases/#ntoc7
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: [folding] folding@home inleiding en faq

Prof. Folding schreef: 1. wat je moet weten vóórdat je begint

1a. Is er ook risico verbonden aan dit alles?

Een processor die steeds op 100 % draait wordt warmer dan bij normaal gebruik. Is je computer een beetje ondergeventileerd, of loopt je kast vol met stof, of is de koeling om nog een of andere reden niet zoals het zou moeten, dan heb je dus het risico dat je processor te warm wordt. Dat is er niet goed voor. Ben je niet zeker van je zaak:
<ul class="bbcol upper-alpha">[*]Controleer je temperaturen:
<ul class="bbcol decimal">[*]Installeer Speedfan of een vergelijkbaar programmaatje. Je kunt dan de temperaturen van cruciale onderdelen van je computer van je scherm aflezen. Verschillende processoren hebben verschillende maximum-temperaturen.
[*]Open verkenner, rechtsklik op "deze computer", klik "eigenschappen", klik "algemeen". Onder het kopje "computer" vind je de naam van je processor, de kloksnelheid en het aantal beschikbare MB aan RAM-geheugen.
[*]In deze tabel vind je een lijst met processoren en hun maximumtemperaturen.
[*]Check of je bij 100% processorgebruik hier veilig onder zit. Doe dit als je computer al enige tijd op 100% aan het werk is voor een representatieve meting.
[/list]
[*]Maak regelmatig (2 keer per jaar) je computer schoon (ook zonder Folding geen overbodige luxe). Bij zo'n staand model:
<ul class="bbcol decimal">[*]Alle stekkers eruit en zijkant openmaken (kan ook met twee linkerhanden :( )
[*]Gebruik altijd antistatische gereedschappen bij het werken aan je computer, de statisch elektrische ontladingen (50.000 volt) maken onderdelen kapot.
[*]Breng de computerkast naar een goed geventileerde ruimte, omdat je anders de stof gaat verspreiden die je uit deze computer weghaalt.
[*]Dan zie je ergens op een grote printplaat een ventilatortje met daaronder een (meestal) aluminum blokje met koelribben, zo ongeveer als het motorblokje van een brommer.
[*]Ook de geheugenbanken zitten vaak vol stof, hou de stofzuiger in de buurt terwijl je het stof met dunne kwast wegveegt.
[*]Zuig met een stofzuiger de waarschijnlijk aanwezige plakkaten fijn stof van tussen de koelribben. Eventueel kun je voorzichtig met een zachte kwast de vleugels van je ventilatortje en de rest van de binnenkant afstoffen, maar nooit de stofzuigermond rechtstreeks op de koelventilator zetten omdat de koelventilator op veel te hoog toeren gaat draaien en daarmee stuk gaat. Stoot hierbij NOOIT met harde of metalen voorwerpen tegen printplaten of elektronische onderdeeltjes.
[*]Vergeet de roosters van je kast niet, en als het goed is zie je een soort kastje met roosters zitten waar de 230 V kabel van het lichtnet naar binnen gaat. Dat is je voeding, als het goed is met een eigen ventilator. Ook hier goed schoonmaken.
[/list]
OF:

In de computerwinkel om een spuitbus met lucht gaan. Maar onder andere door bevriezing en condensvorming (sluiting) kunnen onderdelen kapot gaan, dus niet direct op elektrische componenten spuiten maar hou enige afstand (5 - 10cm) tot de schoon te spuiten onderdelen. Met het buisje mikken op de ventilator en in de vinnen van het koelblok en spuiten maar. Zorg er wel voor dat de stofzuiger klaarstaat, want je hebt niet echt controle over waar het stof naartoe vliegt. Vooral handig om de ventilatoren van laptops te reinigen. Zo'n ding openen, de ventilator+koelblok verwijderen en reinigen kost anders een uur. Met de spuitbus gewoon even spuiten waar normaal de warme lucht uitkomt werkt tamelijk goed en je bent in een minuut klaar.

En zeg niet dat je computer nog niet vuil kan zijn na een jaar. Toen ik de mijne laatst schoonmaakte zat het koelblok dichtgeslibd met superfijn stof, dat "plop" zei toen het in de stofzuiger verdween. De schoonmaakactie scheelde me ruim 10°C.
Kom je ondanks de schoonmaakactie niet onder een veilige grens, hou dan op met Folding

(en draai ook geen urenlange zware computergames meer).

Of: laat een kennis met verstand van computerbouw eens kijken naar de luchtstroom van je computer. Je loopt ook zonder Folding risico op beschadiging van je hardware. Voorkom dat je desktop een stofzuiger wordt, door de computer niet op de grond te zetten!
[/list] 
Aanname is vaak de oorzaak van veel ellende.

Reageer