[Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.901

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Jan van de Velde schreef: ma 23 mar 2020, 12:51 Als ze dit in Stanford maar aan gaan blijven kunnen. Ik sta zelf al vier dagen stil bij gebrek aan workunits....
Gisteren heb ik de hele dag geen opdracht binnengekregen, maar vanochtend wel weer, een grote. Daar is-ie tot vanavond wel zoet mee.

Nu ook z'n 'grote broer' aan het werk gezet. Die ga ik niet voortdurend inzetten maar als ik 'm niet nodig heb mag hij hieraan werken. De CPU's zijn voorlopig ook nog niet interessant bevonden (toch zes snelle cores, virtueel twaalf).
Maar de forse GPU is blijkbaar wel interessant genoeg, die is al aan z'n tweede WU bezig.

Gebruikersavatar
Berichten: 21

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Ik heb in het verleden nogal veel gevouwen voor deze groep en had een score van 7066.

Sinds enige weken een nieuwe PC aangeschaft en gisteren na een FB-post Folding@Home weer eens geinstaleerd.

Voor het eerst alle processoren aan het werk gehad op volle toeren (wat een boel warmte gaf) en na 1 nachtje draaien staat de score nu op 26296.

En toch kijk ik met bvewondering terug naar mijn oude PC's en wat die allemaal aan games voor mij hebben kunnen weergeven.

Het lijkt erop dat de tasks even opgedroogd zijn, maar dit ga ik weer vaker aanzetten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Eisirt schreef: wo 25 mar 2020, 10:22 Voor het eerst alle processoren aan het werk gehad op volle toeren (wat een boel warmte gaf) en na 1 nachtje draaien staat de score nu op 26296.
ik zag je inderdaad binnen in de statistieken,
https://folding.extremeoverclocking.com ... s=&t=48658
en wilde dat zojuist gaan melden

pas je wel op met die warmte? check de temperaturen van je CPU-cores, niemand moet hier machines voor gaan riskeren, je kunt folding ook makkelijk een tandje lager zetten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

weer een teamlid erbij   :P

 
DonorJanestarz
Score 990
Date of first work unit 2020-03-26
  
Daarbij heeft Janestarz een gebruikersnummer dat bijna 5000 boven de miljoen ligt, dat is de eerste die ik zo tegenkom, De recentste echt nieuwe vouwer in ons team, Xilvo, nog geen week geleden, heeft een nummer met nog ruim 70 000 onder de miljoen.
Dat betekent op een week tijd 75 000 actieve vouwers erbij. Geen wonder dat ze de workunits niet aangesleept krijgen. Ik durf voorzichtig te schatten dat het aanbod van capaciteit daarmee op een week tijd verdubbeld is. Ze moeten zich daar in Stanford het schompes zitten te werken om dit bij te benen.

Ik zie bijvoorbeeld ook dat ondanks dat wij nu meer dan 5 keer zoveel produceren als een paar weken geleden we wel 5 x zo snel zullen gaan zakken in de team-ranglijst dan we deden. Maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg in deze omstandigheden. Betekent wel dat die verdubbeling van wereldwijde capaciteit eerder een vertienvoudiging lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Jan van de Velde schreef: do 26 mar 2020, 23:38 Ik zie bijvoorbeeld ook dat ondanks dat wij nu meer dan 5 keer zoveel produceren als een paar weken geleden we wel 5 x zo snel zullen gaan zakken in de team-ranglijst dan we deden. Maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg in deze omstandigheden. Betekent wel dat die verdubbeling van wereldwijde capaciteit eerder een vertienvoudiging lijkt.
Toevallig:
Folding@home bereikt 1 exaflops aan rekenkracht
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

die "exa-" moest ik toch even in mijn BINAS opzoeken ;)

Berichten: 131

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Sinds ik aangeduid heb dat ik 'advanced' WU's mag ontvangen heb ik geen wachttijden meer :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

voor wie / welk soort machines zijn die advanced-dingen dan bedoeld?

Berichten: 131

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Van de site: https://foldingathome.org/support/faq/i ... ion-guide/
Advanced Methods

v6: -advmethods
V7: client-type advanced

Sets a client preference to request late stage beta work units if available. This is only a request for a specific type of work unit, and is never a guarantee the client will received this type of work unit. If none of these work units are available, and regular work unit will be downloaded instead.

This switch is not intended for machines where stability or usability are the primary concern (e.g. corporate or education environments). Its use may lead to the client running experimental projects, which may be less stable or much more complex. This setting is not recommended for a machine which is not constantly monitored. This setting may require more donor intervention. The availability of this class of WUs is based on the current projects that are running, so there is no guarantee the client will get these WUs. This setting has no affect on PPD. PPD for these WUs are benchmarked and set exactly the same as every other work unit. However, due to an occasional instability, the WU might fail, which results in lost points, so overall PPD might decrease.

When beginning new simulation projects, they are carefully rolled out using a Quality Assurance (QA) protocol which involves internal testing by members of Pande Group, then testing by the Beta Team, release under Advanced Methods, before a final full deployment across all of Folding@home. This gradual rollout is to prevent problematic WUs and software from getting released to the public and to allow donors to have some choice in terms of bleeding edge donations. The Advanced Method option tells the client to request WUs from projects which have past most — but not all — of their stability testing. Please use this option carefully, and report any problems you encounter to the appropriate section of the Folding Support Forum.
Het is het laatste stadium voordat een project volledig wordt uitgerold (interne test -> beta -> advaned -> full release). In de praktijk heb ik nog nooit problemen met een WU gehad sinds ik advanced heb aangeduid.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

hiephoera   8-)

 
DonorSensor
Score 820
Date of first work unit 2020-03-28
  

Berichten: 16

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Hij draait hier ook! Leuk!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

mooi, :D dan zien we je binnenkort wel in de statistieken verschijnen:
https://folding.extremeoverclocking.com ... =1&t=48658

Berichten: 16

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Yes, ik zie mezelf staan, JohanDeBeer

Hij werkt aan project 14610, is dat het Covid-19 project?

Berichten: 10

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Wij hebben ons ook aangemeld: Brain.Builders
Op dit moment met twee NVIDIA GTX 1080 kaarten en misschien straks nog 2x 1080 Ti erbij.
Het wordt al aardig warm op mijn werkkamer ;)

Berichten: 10

Re: [Folding] Het nieuwe-vouwers-topic

Lateralus schreef: vr 03 apr 2020, 09:56 Hij werkt aan project 14610, is dat het Covid-19 project?
Ja, dat is een van de COVID-19 projecten: https://apps.foldingathome.org/project?p=14610

Reageer