[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hoe zit dat met meerdere projecten...Rekent hij dan ook aan meerdere taken tegelijkertijd? Ik zit met 1 project namelijk al op 100% CPU gebruik (niet dat ik het echt merk).
Wanneer je met een single core CPU werkt dan gaat je computer maar aan 1 work unit tegelijkertijd werken. Als dit project afgerond heeft dan download hij een ander bestand waar hij aan kan verder rekenen. Indien je aan 1 project meedoet dan gaat die nieuwe work unit van hetzelfde project als het vorige zijn. Wanneer je aan meerdere projecten meedoet dan gaat je pc willekeurig een nieuwe work unit starten. Meestal download hij een aantal work units en dan start hij hetgeen met de hoogste prioriteit (af te leveren datum).

Indien je een Multiple core hebt dan gaat hij meerdere work units tegelijkertijd berekenen (meerdere = gelijk aan het aantal cores). Deze kunnen dan ook van verschillende projecten zijn.

Samengevat: je kan kiezen waaraan je wil meedoen, je computer zal wel beslissen welk project de hoogste prioriteit heeft. In het tabblad 'projecten' van je BOINC manager kan je dan manueel kiezen of je werk van dat project wil krijgen of niet (je kan ze dus tijdelijk stoppen).

LET OP: wanneer je gaat meedoen aan een ander project dat je dan even opnieuw het team 'wetenschapsforum gaat invoegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Je kunt ook instellen hoeveel percent je wilt besteden aan een project, dus als je twee projecten hebt, kun je instellen waaraan je het meeste computer tijd besteed.

Dat zit ergens in de opties van elk project op de website.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hitparade team Wetenschapsforum week 48

Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiat te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers afgestraft. :D

Team vooruitgang

Het wetenschapsforum team staat nu op plaats 15441.

Het word spannend, we gaan bijna door de 15.000 grens.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien (deze word om de zoveel dagen geupdate dus kunnen we al weer hoger/lager staan).

Afbeelding

We hebben 81,795.37 punten bij elkaar gesnoept. Dat is toch meer als 10.000 meer als week 47

Er zijn 15 leden: 5 Belgen, 8 Nederlanders, 1 Ier, en 1 internationale. De Nederlanders zitten dus in de opmars.

Hiervan zijn er 10 actief.

De volgende grafiek laat zien hoe de leden met een 'average'credit van boven de 25 onderling presteren.

Afbeelding

Zoals je kunt zien was onze beste punten snoeper nog steeds Joost, maar Redmess heeft zijn Core 2 Duo aan gezet en stoomt hem de volgende week waarschijnlijk voorbij. Chapeau chapeau voor Redmess voor zijn nieuwe pc, meester berekenaar.

Terwijl het initiatief vorige week ver te zoeken was, is het nu veel en veel beter, dit is te zien aan de vier nieuwe leden die zo gezegd uit het 'niets' vallen in de grafiek. Erg knap.

De projecten waaraan wetenschapsforum de laatste week aan heeft gewerkt zijn als volgt:

Afbeelding

Het Aliens zoeken is wat minder aan het worden, ten kosten van gravitatiegolven en proteines vouwen. Er word wat minder aan het klimaat berekend, en wat meer aan het Nederlandse ABC@home project.

Hollee, Keep up the good work

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Mooi werk DPW die grafiekjes enzo, een leuke samenvatting van de voorbije week.

Ik heb nog een klein vraagje voor jou, zou het mogelijk zijn de vraag van Sjakko (enkel post hierboven) en de bijhorende antwoorden in een appart topic te plaatsen ? Zo kunnen we deze topic behouden voor leuke grafieken en eventueel de handleiding.

Deze post mag eventueel ook verwijderd worden nadat je hem gelezen hebt :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Vandaag zijn we de top 15000 binnengeschoven met BOINC combined. Door de extra credits van een snel werkende Redmess en enkele nieuwe krachten is dit sneller dan verwacht gebeurd :D .

Afbeelding

In de Nederlandse top (een ranking waarin enkel Nederlandse teams zijn in opgenomen) staan we momenteel op een mooie 130e plaats. Spijitggenoeg begint de concurentie daar groter te worden en daardoor stijgen we steeds trager in deze top.

Op naar de top 10000 op wereldschaal en een top 100 op nationaal niveau zou ik zeggen :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hitparade team Wetenschapsforum week 50

Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiat te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers afgestraft. ;)

Team vooruitgang

Het wetenschapsforum team staat nu op plaats 14389.

We zijn dus recht door de 15.000 grens geraasd en op weg naar de 14000 grens

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien
Week50_all.PNG
Week50_all.PNG (13.66 KiB) 1488 keer bekeken
We hebben 92,697.30 punten bij elkaar gesnoept wat betekend dat we zowaar een nieuwe mijlpaal kunnen beslechten de komende dagen.

Er zijn 15 leden: 5 Belgen, 8 Nederlanders, 1 Ier, en 1 internationale. Geen verschil met vorige keer, vraag je vrienden om mee te helpen.

Hiervan zijn er 10 actief.

De volgende grafiek laat zien hoe de leden met een 'average'credit van boven de 1 onderling presteren.
Week50_users.PNG
Week50_users.PNG (23.74 KiB) 1478 keer bekeken
Zoals je kunt zien is Redmess een enorme punten snoepert met zijn nieuwe pc. Hij berekend bijna meer als de rest bij elkaar. :D Maar ook Rob en Bas doen het erg goed. Nou ben ik niet zo goed bezig en denk ik dat dat komt omdat de pc nu bezig is met een groot QMC project, Deze is daar bijna mee klaar en zal dan hopelijk weer een kleine boost krijgen. Verder zie je ook uit de grafiek dat Ruben en Invictus niet echt meer mee doen. Dus we kijken allemaal met gemene ogen richting Invictus (joost) en Ruben :D

Er is verder niet zo veel verandering in de projecten waar in Wetenschapsforum deel neemt.

Het Aliens zoeken is nog steeds populair, zoals ook de gravitatiegolven van Einstein (hij vind ze nooit) en proteines van Rosetta.

Dus, op naar de 100.000 punten, met mensen zoals Redmess moet dat geen probleem zijn!!!

[/quote]

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

De workunit die ik heb van QMC is nu bijna klaar, hij heeft er 125 uur over gedaan, dus ik hoop wel dat ik er wat punten voor krijg. De meeste werkeenheden duren niet zo lang, vooral die van abc, die zijn lekker kort.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

De workunit die ik heb van QMC is nu bijna klaar, hij heeft er 125 uur over gedaan, dus ik hoop wel dat ik er wat punten voor krijg.
De 100 000 credits komen in zicht :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

AAAahhhh, is ie even gaan seti@home-en, nog 4 uur te gaan voor de QMC,

Seti@home heeft hij een werkeenheid van 6 uur doorheen gejaagd.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Het is zover:

We hebben vandaag de grens van 100 000 credits bereikt ;)

Afbeelding

Met dit aantal credits staan we op plaatsje 124 in de Nederlandse top en op plaats 13805 in de internationale ranking.

Op naar de 200 000 credits :D , hiermee moeten we in de Nederlandse top 80 geraken en internationaal gemakkelijk de top 10000.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Mijn QMC project is geëindigd, 125 uur wu heeft 925 punten opgeleverd, heeft er 26 dagen over gedaan, inclusief andere projecten, 800 is zo'n beetje mijn gemiddeld maandelijkse punten aantal, dus dat schiet nu wel ineens omhoog. Nog zo eentje en ik heb Ruben ingehaald. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hitparade team Wetenschapsforum week 1

Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers afgestraft. :D

Team vooruitgang

Het wetenschapsforum team staat nu op plaats 12.897.

We zijn dus recht door de 14.000 en 13.000 grens geraasd sinds de laatste update, de meeste hebben dus goed hun computertje aangehouden in de vakantie.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien. Veel punten voor Seti@home, grote blauwe bobbel.
wk1_all.png
wk1_all.png (11.27 KiB) 1488 keer bekeken
Legenda:
  • Blauw: Seti@home
  • Oranje: Einstein@home
  • Roze: Rosetta@home
  • Groen: Climateprediction.net
  • Wit: Spinhenge@home
  • Beige: ABC@home
  • Geel: Proteins@home
  • Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
  • Donkeroranje: LHC@home


We hebben 114,669.50 punten nu, de magische 100k is dus beslecht, het zal nog even duren voordat de volgende 100.000 in zicht komt, we hebben dus meer leden nodig, wie wil er zijn pc uitlenen aan de wetenschap?

Bij de leden is er niets verandert: 15 leden: 5 Belgen, 8 Nederlanders, 1 Ier, en 1 internationale.

Hiervan zijn er 9 actief, das 1 minder als vorige keer, dat is Ruben die toch een keer zijn pc moet gaan maken.

De volgende grafiek laat zien hoe de actieve leden onderling presteren.
wk1_ave.png
wk1_ave.png (14.06 KiB) 1491 keer bekeken
Het punten snoepen van Redmess kent zijn dak maar het blijft een geweldige drijfveer van het WSF team. De enige die dichtbij komt is Rob. Verder kun je zien dat Ruben er niet meer op staat en ook Invictus er af zal vallen. Verder doen de nieuwe Sjakko en Jeroen Meijer het ook erg leuk ;) :D



Hou de pc aan voor de vooruitgang van het team en de wetenschap, tot de volgende week.

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Dat komt omdat ik met kerst 3 dagen weg was en de pc uitgezet heb.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Dat komt omdat ik met kerst 3 dagen weg was en de pc uitgezet heb.
Het is je vergeven als je bij de projecten waar je aan meewerkt overal wetenschapsforum als team gaat instellen ;) .

Leiden Classical heb je momenteel een dikke 3000 credits bij elkaar die niet meetellen voor WSF.

Wanneer je het team toevoegd tellen de credits die je vanaf nu gaat bij elkaar krijgen wel mee :D .

Zou je dat willen doen :D ?
Hiervan zijn er 9 actief, das 1 minder als vorige keer, dat is Ruben die toch een keer zijn pc moet gaan maken.
Ik ben maar een student en mijn computer herstellen kost rond de 350 euro (voor een domme koeler), eerst dus nog wat sparen. Ze maken die prijzen zo hoog dat je een nieuwe zou kopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ok, dat zou het moeten doen. Nog meer projecten waar ik nog niet voor in het team zit?

Reageer