[boinc] wetenschapsforum goes boinc

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hitparade team Wetenschapsforum week 47

Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiat te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers afgestraft. :D

Team vooruitgang

Het wetenschapsforum team staat nu op plaats 16735.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien (deze word om de zoveel dagen geupdate dus kunnen we al weer hoger/lager staan).

Afbeelding

We hebben 69,336.36 punten bij elkaar gesnoept.

Er zijn 12 leden: 5 Belgen, 4 Nederlanders, 1 Ier, en twee internationale.

Hiervan zijn er 8 actief.

De volgende grafiek laat zien hoe de leden onderling presteren.

Afbeelding

Zoals je kunt zien was onze beste punten snoeper Joost. Redmess komt echter dichterbij en laat zien hoe het moet, al is hij ook stoom aan het kwijtraken. Verder ben ik ook weer aan het berekenen geraakt nadat ik weer online ben. Maar verder is het initiatief dus ver te zoeken, de andere leden hebben, of de software eraf gegooit, of de projecten op pauze gezet. tss. tss. tss. en het ging nog wel zo goed.

De projecten waaraan wetenschapsforum de laatste week aan heeft gewerkt is als volgt:

Afbeelding

Lekker veel aliens zoeken weer, maar ook gravitatiegolven, het klimaat word netjes over nieuw gedaan op je pc, en het wat meer alturistisch proteines vouwen van Rosetta krijgt ook veel van jullie pc tijd.

Keep up the good work

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Wacht maar tot ik dit weekend mijn nieuwe computer aanzet. Dan zul je eens wat zien. ;)

Berichten: 130

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik zie me er nog niet tussenstaan :D

Ik vind mezelf toch goed bezig zijn ;)

Edit: Ik ben 'Rob' trouwens.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Welk project doe je aan mee? En hoe lang al?

Berichten: 130

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hier zie je me tussenstaan:

http://boincstats.com/stats/boinc_user_sta...dcdd7b96682b1f8

Ik denk dat ik nog geen twee weken lid ben... ;) Ik doe mee aan Einstein, SETI en Rosetta.

Rob

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Wacht maar tot ik dit weekend mijn nieuwe computer aanzet. Dan zul je eens wat zien. :D
Ik zit al vol spanning te wachten ;) .

Wat voor een machine ga je inschakelen ?
Ik zie me er nog niet tussenstaan

Ik vind mezelf toch goed bezig zijn

Edit: Ik ben 'Rob' trouwens.
Die grafiek is eigenlijk niet zo'n goeie, hij is waarschijnlijk gemaakt met de compare functie die je kan gebruiken op de site die jij gegeven hebt in je laatste post. Met die functie kan je maximaal 8 gebruikers of teams met elkaar vergelijken denk ik. Ik weet niet of er een alternatief is voor het vergelijken van gebruikers, mss weet DePurpereWolf er wel één. Als deze er niet is dan zou ik zo geen vergelijkende grafieken meer posten want het is niet niet zo tof als je dan juist niet bij die 8 staat.

@Rob, je bent inderdaad heel goed bezig, doe zo verder :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Je hebt helemaal gelijk over de grafieken. Ik had ook eerst de grafieken van allprojectstats.com in gedachte maar die kunnen hier niet geplakt worden (omdat er wat code in de url zit.) Toen heb ik het vlug af moeten maken en zat ik niet op te letten. Foei ik.

Deze zijn leuke grafieken:

http://www.allprojectstats.com/usergraphm....&x11=817394

Maar vooral ook deze:

http://www.allprojectstats.com/usergraphm....&x11=817394

Die het recente gemiddelde geeft, kun je goed zien wie er zit te slapen. ;)

Ik zal voor de volgende hitparade, dus volgende week hoop ik, proberen wat betere grafiekjes danwel tabelletjes te laten zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

ik zie nu dat de data van allprojectstats niet helemaal overeen komen met die van boincstats, dus das wel jammer. Maar allprojectstats is nog vrij nieuw.

Word tijd dat ik zelf mijn grafieken maak.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

ik zie nu dat de data van allprojectstats niet helemaal overeen komen met die van boincstats, dus das wel jammer. Maar allprojectstats is nog vrij nieuw.
Inderdaad, die gegeven zijn niet allemaal identiek maar meestal zijn het niet zo'n grote verschillen, als je naar die grafiek van allprojectstats kijkt geeft die denk ik toch wel een correcte indicatie. Het maakt dus niet uit dat er een paar 100 credits te weinig op staan (die staan enkele weken later er dan wel bij)

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Je kan ook een screenshot posten natuurlijk.

Voor mijn nieuwe computer, bekijk mijn profiel maar eens.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Hmm, een Core 2 Duo a la E6750.

Tja, daar kan mijn Sempronneke nie tegenop. ;)

Berichten: 1.007

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Ik zit bij het Spinhenge project en ik krijg maar geen nieuw werk. Als ik in Boinc op "Project Bijwerken" druk en ik kijk bij de berichten, dan staat daar: "Message from server: no work available". Gisteren kreeg ik mijn gedane werk niet geüpload, maar dat is inmiddels gelukt. Heeft Spinhenge er een tijdje uit gelegen? Volgens de server status op de website althans niet. Is dit normaal? Is het een kwestie van wachten of is er iets anders aan de hand?

Berichten: 1.007

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Het lijkt erop dat Spinhenge er gewoon een dagje uit lag, zojuist heeft hij succesvol taken gedownload en is begonnen. Blijkbaar dus een kwestie van wachten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Het lijkt erop dat Spinhenge er gewoon een dagje uit lag, zojuist heeft hij succesvol taken gedownload en is begonnen. Blijkbaar dus een kwestie van wachten.
Inderdaad, soms kan het wel eens gebeuren dat er een tijdje geen werk is bij een bepaald project.

Wanneer je meewerkt aan verschillenden projecten val je normaal nooit zonder werk dus je moet niet bang zijn ;) .

Het uploaden van gegevens lukt soms niet van de eerste keer maar dan probeerd de software na een tijdje gewoon opnieuw, zo'n zaken moet je niet pushen normaal gezien alles loopt volledig automatisch.

Berichten: 1.007

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Wanneer je meewerkt aan verschillenden projecten val je normaal nooit zonder werk dus je moet niet bang zijn ;) .
Hoe zit dat met meerdere projecten... Wordt de CPU dan zwaarder belast? (ik weet niet of hij dan aan meerdere taken tegelijk rekent..) Ik zit met 1 project namelijk al op 100% CPU gebruik, al merk ik dat niet echt.

Reageer