Warmteprofiel

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 9

Warmteprofiel

Hoi,

Ik ben opzoek naar warmteprofielen van een standaard woning (4 personen).

Ik moet dus niet de jaarlijkse warmtebehoefte weten maar wel het dagelijks verloop.

Waar bevinden zich de verbruikspieken en tot welke waarde reiken deze?. Ik heb hier

wel een richtverloop van maar ik heb voor enkele berekeningen precieze informatie nodig.

Helaas voldoen de warmteverlopen die ik reeds gevonden heb niet aan mijn verwachtingen.

Weet iemand hier een goede bron voor?

Met vriendelijke groet,

Kupke

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Warmteprofiel

Ik denk niet dat de rest van de wereld begrijpt wat je bedoelt.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 9

Re: Warmteprofiel

Ik denk niet dat de rest van de wereld begrijpt wat je bedoelt.
Een korte uitleg:

Mensen gebruiken warm water op bepaalde uren van de dag.

Mensen gebruiken verwarming op bepaalde uren van de dag.

Ik zoek een normaal profiel(grafiek, data gegevens) van dit verloop. Hoeveelheden...

Mvg,

Kupke1987

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Warmteprofiel

Warm tapwater kun je verkrijgen aan de hand van de tapwaterklasse. Deze zijn gespecificeerd o.a. in het gaskeurmerk. Hierin staan standaard patronen voor tapwater.

Ruimteverwarming is afhankelijk van het gebouw, gebruikersgedrag en de installatie. Dit kan allleen bepaald worden door simulaties (bijv TRNSYS) of metingen. Een "normaal" profiel bestaat hier niet.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 2

Re: Warmteprofiel

ben hier ook wel benieuwd naar! iemand na een aantal jaren wat meer info hierover?

Technicus
Berichten: 1.151

Re: Warmteprofiel

Waar heb je het voor nodig?
Voor de dagelijkse verwarmingsbehoefte kan je bijvoorbeeld naar graaddagen kijken.

Berichten: 2

Re: Warmteprofiel

ik ben benieuwd naar warmtevraag van een huishouden per uur ik wil bijvoorbeeld weten wat het verschil is wanneer mensen opstaan en wanneer mensen op het werk zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Warmteprofiel

Opmerking moderator

Verplaatst naar Praktische en overige Technische wetenschappen

Reageer