Verbrandingskamer Straalmotor

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

---------UPDATUM-------

deze week veel aan de pulsejet gewerkt en ons voorlopig resultaat mag er zijn

Afbeelding

Afbeelding

al een paar keer geprobeert het te laten werken maar dat lijkt nog lastig te zijn :roll:

als we de gastoevoer aandraaien en een vlam erbij steken krijgen we wel een knal, maar verder doet dat ding niks

iemand tips/suggesties?
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

tip 1 in de herhaling: OORBESCHERMERS!!!!!

Bij ons wou het ook de eerste keer niet gelijk lukken. Starten is lastig. Hebben jullie een continue vonkende bougie erin zitten? Als hij loopt kan die uit maar voor het zover is moet ie blijven vonken. Wat erg goed helpt is VOORZICHTIG in de korte pijp lucht bijblazen. Wij hebben een aparte "gasinblazer" met elektroklepjes en een microcontrollertje zodat we automatisch kunnen starten.

En ten slotte nog een tip: OORBESCHERMERS!!!!!

Dit is echt heel erg belangrijk. Anders heb je echt een permanente gehoorbeschadiging te pakken voor je er erg in hebt.

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

wij gebruikten nu een vlam als onstekingsbron, misschien dat dat het is.
En ten slotte nog een tip: OORBESCHERMERS!!!!!
dat lijkt me inderdaad wel handig, ik schrok me te pletter toen dat ding knalde :roll:
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

ik schrok me te pletter toen dat ding knalde


Dan moet je zien dat je het voor 00.01 morgennacht werkend krijgt. Druipen al die rotjochies met die strijkers teleurgesteld af..... :wink:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

dat is dan nog eens wat anders dan dat standaart pre-puberale vuurwerk 8)
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

Rick261 schreef:wij gebruikten nu een vlam als onstekingsbron, misschien dat dat het is.
GJ_ schreef:
En ten slotte nog een tip: OORBESCHERMERS!!!!!
dat lijkt me inderdaad wel handig, ik schrok me te pletter toen dat ding knalde :P
Als ie loopt is het een permanente stroom van die knallen :roll:

bougie, met print die zorgt voor bv 15 vonken per seconde en lucht bijblazen. Met die lucht moet je een beetje "spelen": de hoek, de hoeveelheid enz. En oppassen, je hebt de vlammen nu gezien, dus "om het hoekje" blazen!

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

Allemaal een super 2006 toegewenst.

Vannacht de grote lockwood opgestart. In een straal van 50 meter was het gewone vuurwerk onhoorbaar. :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

hey rick,

Ik wil zelf ook een straal motor bouwen.

Zou je alle info even door kunnen geven die je tot nu toe hebt kunnen bemachtigen?

Mvg MasterCell
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

Al een tijdje niks meer van Rick gehoord. Ligt Rotterdam Nesselande nog waar het ooit lag? Of is dat inclusief Rick en diens Jet ins Blaue hinein verschwunden????

Rick, leef je nog??? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

toch geen ongelukje met de onsteking ;P

of kon je de vlam niet zien dat je de uitlaat even ging inspecteren?

Misschien moeten we ff in het zieken huis naar een fried ricky zoeken :P

maar als je al je info waarmee je je jet engine gaat bouwen even zou door willen geven zou ik je zeeeer dankbaar zijn :roll:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

...maar als je al je info waarmee je je jet engine gaat bouwen even zou door willen geven zou ik je zeeeer dankbaar zijn :roll:


Voorlopig heeft ie nog geen werkende lockwood. En een ontsteking heeft ie ook niet. Ik ben bang dat hij een gebogen ijzeren pijp werkeloos in de hoek heeft liggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

oke, das jammer.

maar heeft iemand anders dan misschien alle info waarmee hij een straalmotor heeft gebouwd? jij hebt er toch een gebouwd GJ ? Zou je alle info ff door willen sturen a.u.b.? :roll:

mvg
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

da's ondertussen meer dan 100Mb: als we iets doen doen we het goed. Je moet zoeken op lockwood.

Als je deze topic vanaf het begin leest zie daar alle nuttige links staan. En anders kom je maar een keer kijken. Volgens mij zit jij in Eindhoven, onze motoren liggen in Waalre.

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

Dus als ik het goed begrijp heb je helemaal geen turbo nodig?!

Een jet engine kan dus ook bestaan uit een U-shaped buis met een verbrandings kamer net voorbij de luchtinlaat (waar je met een compresser lucht in moet blazen) waar een bougie en een fuel (gas) inlaat zit.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

nog een vraagje. Hoe sterk moet de bougie onsteking ongeveer zijn, om effectief te zijn?!
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Reageer