Verbrandingskamer Straalmotor

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

De dB-productie is alleen wat teleurstellend tov een pulsejet.
leuk eufemisme, GJ.
Ik ben wel benieuwd hoe de TS gevaren is met zijn pulsejet.
Inmiddels zo doof geworden dat ie ons geschreeuw om nieuwtjes niet meer hoort ben ik bang.... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

he luitjes, ben niet bepoaald laaste tijd hier actief geweest, en zeker niet in dit topic

maar goed even een massive Update hier

VANDAAG waren de presentaties van de profielwerkstukken

ons ding stal de show, we lieten hem heel even draaien om te testen, al gelijk kregen we binnen allerlij reacties als "waren jullie dat" en "ik hoorde een knal, ging alles goed??"

zelfs voordat we echt waren begonnen konden we al lachen :roll:

de presentatie zelf

helaas regende het dus moesten we het verhaaltje binnen doen, daar vlogen we binnen 3 min doorheen :P

hadden een paar waarschuwings disclaimers erbij gezet

afstand houden betreden op eigen risico

en dat wij niet aansprakelijk waren voor enige beschadigingen aan gehoor :P

buiten omgeving van dat ding afgezet met waarschuwingslint, en dat ding laten draaien

nou laten we zeggen dat ze daar nog wel minstens een weekje over praten op school! 8)
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

Gelukgewenst, Rick261.

Nog gedacht aan een groot reclamebord:

Afbeelding

word samen wijzer

?? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

Rick, zou je als het niet te veel moeite is nog eens al je stappen en materiaal te typen?! Wat heb je nodig (materiaal en gereedschap), hoe ben je te werk gegaan, totale kosten, etc.

alvast bedankt :wink:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

Helemaal tof rick. Leuk dat het allemaal goedgekomen is.

@mastercell: je bent toch niet te lam om te lezen he? :roll: Het hele topic hier staat vol met informatie. Samen met de in dit topic gemelde links is er ruimschoots voldoende info om alle soorten van jets te bouwen. Je moet er natuurlijk wel wat voor doen. Als het zelf lezen al niet lukt zal de rest van de inspanning ook teveel zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

mastercell schreef:Rick, zou je als het niet te veel moeite is nog eens al je stappen en materiaal te typen?! Wat heb je nodig (materiaal en gereedschap), hoe ben je te werk gegaan, totale kosten, etc.

alvast bedankt  :wink:
maar natuurlijk :wink:

we gingen te werk met dit schema

het alles is gemaakt van 3 mm staal, enige complicaties die je misschien kan krijgen is bij het maken van de ontbrandingskamer en de kegelvormige stukken. de ontbrandingskamer kan je maken door een plaat op maat te snijden en dat rond walst, let wel op dat je de plaat iets groten moet maken dan de tekening zegt want er zit wat spelen tussen waardoor hij niet goed uitkomt.

de kegelvormen moet je wel berekenen, daarvoor hadden wij een handig programmaatje wat de vader van die andere gast vaak gebruikt, naam daarvan weet ik niet helaas. die uitslagen snij je uit, wals je rond en het hele zooitje las je natuurlijk alllemaal aan elkaar vast

dan maak je een gaatje waar het gas doorheen moet komen, daar zet je een buisje van iig een hittebestand metaal, en daarop doe je een ventiel van een gasslang, zodat die slang er makkelijk op kan

moet je natuurlijk ook een onsteking hebben, daarvoor hebben wij een trilbobine, zoiets sluit je aan en dat geeft dan een constante vonk

in principe heb je hem dan.

dan moet hij werken, als gas en vonk erbij nog geen klap wil geven moet je er lucht bij blazen, dit deden wij door er met een bladblazer in de korte pijp lucht bij te blazen.

ik hoop dat dit je onderweg brengt, heb je nog andere vragen stel ze gerust

:wink:
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

nog wat vraagjes:

Met wat voor las apparaat heb je het gelast? En moet je goed kunnen lassen?

Wat voor metaal heb je gebruikt? en hoe kom je aan een trilbobine?

thnx voor de uitleg :roll:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

@ GJ : Ik weet het! ik heb alles al gelezen maar ik probeer zoveel mogelijk info bij elkaar te rapen voordat ik er mee begin. En omdat rick ook een scholier is zit ik niet zo ver van zijn niveau vandan en hij heeft er recent nog een gebouwd waardoor hij nog precies kan zeggen wat en hoe.

:wink:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

mastercell schreef:nog wat vraagjes:

Met wat voor las apparaat heb je het gelast? En moet je goed kunnen lassen?

Wat voor metaal heb je gebruikt? en hoe kom je aan een trilbobine?

thnx  voor de uitleg :roll:
lasapparaat.. geen flauw idee, geen verstand van :wink:

goed kunnen lassen? waarschijnlijk wel aangezien je niet wil dat het hele ding uit elkaar dondert

metaal is staal, dat heb ik al gezegt

hoe we aan die trilbobine zijn gekomen is allemaal via via, volgens mij kan je beter een bedrijf zoeken wat dat soort dingen zelf gebruikt of verkoopt, meer weet ik daar niet van
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

heb je de hele constructie dan laten lassen? bij een las bedrijf ofzo?

En wat is de naam van het staal want ik neem aan dat je toch hittevast staal hebt genomen....
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: Verbrandingskamer Straalmotor

die gast waarmee ik het samen deed heeft een hele werkplaats bij zijn huis, alle machines die je nodig kan hebben hadden we daar.

hijzelf last al 10 jaar dingen aan elkaar vast dus dat was geen probleem voor ons

staal was volgens mij roestvrijstaal, maar het materiaal maakt weinig uit. als het maar hittevast is
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Reageer