Nationale Wetenschapsquiz 2005

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Ik heb samen met mijn vader en broer die quiz gemaakt, en volgens hun zitten er ook fouten in de mogelijke antwoorden. Bijv A en C kloppen al helemaal niet, zodat je hebt: Dan maar B. Maar soms klopt er zelf in dat antwoord iets niet...


Bij welke opgaven (behalve die van water) bijvoorbeeld.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Banana schreef:Ik heb samen met mijn vader en broer die quiz gemaakt, en volgens hun zitten er ook fouten in de mogelijke antwoorden. Bijv A en C kloppen al helemaal niet, zodat je hebt: Dan maar B. Maar soms klopt er zelf in dat antwoord iets niet...
Bij welke opgaven (behalve die van water) bijvoorbeeld.
Ik dacht:

vraag 11

vraag 15

vraag 18

maar msschien hebben we ook de vraag verkeerd begrepen... Kan ik misschien opheldering krijgen?

en vraag 8 volden we al helemaal vaag, we habben A gegokt...

Berichten: 718

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Ik heb samen met mijn vader en broer die quiz gemaakt, en volgens hun zitten er ook fouten in de mogelijke antwoorden. Bijv A en C kloppen al helemaal niet, zodat je hebt: Dan maar B. Maar soms klopt er zelf in dat antwoord iets niet...
Het is bij een 3-keuzevraag altijd de bedoeling dat er fouten in 2 antwoorden zitten. Anders zou alles goed zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Banana schreef:Ik dacht:

vraag 11

vraag 15

vraag 18
15 en 18 zijn voor zover ik heb kunnen vinden vrij eenduidig.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

ik weet het ook niet zeker, ik zou daarvoor mijn broer er weer bij moeten hebben, maar die gast slaapt nog steeds.

ik weet het zo niet meer, vandaar dat ik ook zei : "Ik dacht..."

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

WTF?! Tien voor zeven 's avonds en hij slaapt nog steeds??

Ik dacht dat ik het af en toe bont kon maken, maar ik heb nog veel te leren merk ik :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Ger schreef:WTF?! Tien voor zeven 's avonds en hij slaapt nog steeds??

Ik dacht dat ik het af en toe bont kon maken, maar ik heb nog veel te leren merk ik :roll:
Mijn broers maken van de dag een nacht en van de nacht een dag...

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

mag je de antwoorden opzoeken?
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Tuurlijk mag dat. Zie niet waarom dat niet zou mogen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Hier een forum waarbij er per vraag over het antwoord wordt gediscussieerd.

Inclusief een poll per vraag.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Het wetenschapsforum houdt nu ook zijn eigen competitie. Alles informatie staat in mijn beginbericht: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...d=120988#120988
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

De uitspraak: 'Je kijkt alsof je water ziet branden' geeft ook al een duw in de goede richting, lijkt me.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

'Je kijkt alsof je water ziet branden'


Ik zie dat bijna dagelijks, en toch ben ik daar niet verbaasd over.

Ik sta als een rots in de jeweetwel, denk ik....... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

'Je kijkt alsof je water ziet branden'


Ik zie dat bijna dagelijks, en toch ben ik daar niet verbaasd over.

Ik sta als een rots in de jeweetwel, denk ik....... :roll:


Maar dan maak je een nieuw werkwoord wat in de nederlandse taal niet bestaat met die betekenis. "De branding" bestaat wel, maar water of golven branden echt niet in de branding. Misschien over 5 jaar wel, als we dit consequent blijven zeggen, maar nu nog niet....
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Nationale Wetenschapsquiz 2005

Maar dan maak je een nieuw werkwoord wat in de nederlandse taal niet bestaat met die betekenis. "De branding" bestaat wel, maar water of golven branden echt niet in de branding.
Dan is Van Dale (10e druk overigens) het niet met jou eens, en die beschouw ik op dit gebied toch maar liever als autoriteit:
Branden: ....../...5.(van water) schuimen, koken:de golven branden (vgl. branding);../........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer