Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Technicus
Berichten: 1.153

Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Al een tijdje werkt het nieuwe forum voor mij zeer slecht, na wat puzzelen blijkt het door de adblocker te komen.
Screen Shot 2019-06-12 at 19.01.18.png
Voor alle topics, is alleen de laatste reactie zichtbaar, de rest is blanco.

Is dit een bewuste keus om adblockers dwars te zitten?
Welk van de onderstaande (geblokkeerde) requests zou dit kunnen veroorzaken?
Screen Shot 2019-06-13 at 14.54.57.png
Os x High Sierra
Firefox 67.0 Quantum
uBlock Origin 1.19.6

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.942

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Ik gebruik AdBlock in Chrome en heb geen problemen.

(Heb wel een donatietje gedaan want het forum moet ergens van betaald worden).

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Ik gebruik zelf ook Firefox 67.0.1 met uBlock Origin 1.19.6. Ik heb hier geen problemen mee eigenlijk.

Zojuist even mijn logger geopend, opvallend verschil is dat bij jou de back2top geblokkeerd wordt en bij mij niet. Dat is een element wat in ieder bericht terugkomt om gemakkelijk weer naar boven te scrollen. Dit is geen standaardregel in uBlock Origin, heb je die zelf (al dan niet per ongeluk) toegevoegd?

Berichten: 12.262

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Hier ook geen probleem met adblock plus op chrome, win 10.

Wat me opvalt is dat er een hele boel witte blokken overheen worden gelegd die de tekst van de post verbergen, maar nog wel een randje van de foto van de gebruiker laten zien. Doet Ublock standaard iets met een witte overlay op advertenties? Ik gebruik zelf vooral adblock en dat haalt ze er helemaal uit, incl de ruimte die ze innemen.

Technicus
Berichten: 1.153

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Check..
Bedankt mannen, het blijkt inderdaad de ##.Back2top call te zijn. Deze wordt geblokt doordat hij in de "fanboy's annoyance list" staat. Door die lijst te verijwderen, of cosmetic filtering uit te zetten, gaat alles weer goed.

Opgelost.
Dank.

Technicus
Berichten: 1.153

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Blijft alleen deze rarigheid nog over:
Screen Shot 2019-06-13 at 22.22.02.png
Titels worden afgekapt met ... en een blokje, terwijl er ruimte zat is.
Ook met de adblocker volledig uit.

Berichten: 12.262

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Dat is inderdaad raar.. afgezien van dat gekke blokje zie ik ook niets in de broncode waardoor de regels tamelijk random worden ingekort en voorzien van ... - hoe smal ik mn scherm hier ook maak gebeurt dat niet, zelfs niet als links daardoor over 2 regels gaan vallen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Er zit een ellipsis op die regels, maar dat zou pas moeten optreden als er een gebrek aan ruimte is. Dat lijkt getriggered te worden door dat kleine blokje wat er achter staat bij jou.

Voor dat blokje heb ik geen verklaring. Kun je Firefox eens in Safe mode starten? Menu -> Help -> Herstarten met uitgeschakelde add-ons

Als het dan niet optreedt is er dus een add-on die je in de weg zit. Dat kan je adblocker zijn, maar natuurlijk ook iets anders dat je geïnstalleerd hebt.

Technicus
Berichten: 1.153

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Restart with add-ons disabled geeft nog steeds hetzelfde probleem...
Console geeft de volgende foutmeldingen:
Screen Shot 2019-06-14 at 14.29.28.png
Screen Shot 2019-06-14 at 14.29.35.png
Ondertussen firefox 67.0.2

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Mja, ik weet dan eerlijk gezegd ook niet waar ik naar moet kijken in zo'n logfile voor dit.
Heb je hier ook last van in andere browsers?

Zoals gezegd, ik draai zelf ook Firefox 67 met uBlock origin en Inhoudsblokkering op Streng - zij het dan op Ubuntu. Maar ook in Chromium en op mijn telefoon met zowel Chrome als Firefox nergens last van. Windows laptop erbij gesleept, ook daar in Firefox en Edge geprobeerd - geen probleem. Om de één of andere reden lijkt het erop dat er bij jou een element wordt toegevoegd wat in de weg zit. Dat kan ik vooralsnog niet verklaren.
Heb je hetzelfde in met de topicfeeds in de sidebar?

-edit-
Ik zie nu de bijlagen die je hebt toegevoegd. Dat zijn normale meldingen vanwege browser-specifieke regeks vanwege backward-compatibillity. CSS negeert die regels simpelweg.

Technicus
Berichten: 1.153

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Alleen in firefox op Mac OsX
Alle cookies weggegooid & restart in safe modus
en nog het probleem.

Iphone werkt prima
Chrome werkt prima
Safari werkt prima

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Adblocker blokkeert alles reacties in een topic, behalve de laatste

Dan lijkt het toch op een lokaal probleem bij jou. Wat je kunt proberen is je Firefox profiel backuppen en een nieuw profiel gebruiken.

Aangezien ik inmiddels wel durf uit te sluiten dat het een bug bij Wetenschapsforum is, verplaats ik dit topic even.

Reageer