Vingerafdrukken.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.315

Vingerafdrukken.

Onlangs hoorde ik dat er mensen zijn die geen vingerafdrukken achter laten.
(Dit schijnt erfelijk en heel zeldzaam te zijn)

Voor mijn paspoort werd de afdruk echter gescand, lukt het dan wel om de afdruk te scannen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.905

Re: Vingerafdrukken.

Deze mensen hebben geen vingerafdrukken, geen lijnenpatroon op hun vingers.
Er valt dan ook niets te scannen.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Vingerafdrukken.

Bij mijn weten worden vingerafdrukken voor paspoorten altijd gescand en ook dat mislukt wel eens.
Heb het zelf meegemaakt dat pas bij de derde vinger een bruikbare scan werd getrokken. Is bij mij niet erfelijk maar komt omdat ik veel klus en altijd met blote handen. Dus bij sommige van mijn vingers is het profiel gewoon te ver versleten om een duidelijke afdruk achter te ;laten

Gebruikersavatar
Berichten: 4.315

Re: Vingerafdrukken.

klazon schreef: ma 12 aug 2019, 13:19 Bij mijn weten worden vingerafdrukken voor paspoorten altijd gescand en ook dat mislukt wel eens.
Heb het zelf meegemaakt dat pas bij de derde vinger een bruikbare scan werd getrokken. Is bij mij niet erfelijk maar komt omdat ik veel klus en altijd met blote handen. Dus bij sommige van mijn vingers is het profiel gewoon te ver versleten om een duidelijke afdruk achter te ;laten
Mij is vroeger vertelt dat vingerafdrukken niet te verwijderen zijn, als men weg zou schuren komen ze toch weer terug.
Misschien slijt de laag harder dan er bij groeit???

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Vingerafdrukken.

Ik weet dat ze weer kunnen terugkeren. Maar zolang ik handwerk blijf doen blijven ze te vaag voor een goede afdruk.

Berichten: 12.262

Re: Vingerafdrukken.

Als je de huid zo snel verslijt dat deze niet in een patroon kan teruggroeien krijg je natuurlijk dat probleem. Wellicht is er wel een vinger 'over' waarvan een afdruk te nemen is, bijvoorbeeld je linkerpink oid als je die weinig gebruikt.

Genetisch geen vingerafdrukken hebben is natuurlijk een ander verhaal. Het unieke patroon heeft geen praktisch nut, maar de textuur van de huid op vingers (en tenen) wel. Als je perfect gladde huid zou hebben kon het nog wel een lastig zijn heel alledaagse dingen te doen, feitelijk zou je dan beperkt zijn tot wat je kunt doen met latex handschoenen aan. Oefening baart kunst, maar probeer maar eens een contactlens uit je oog te halen met handschoenen aan ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.315

Re: Vingerafdrukken.

Bedankt voor de informatie.

Reageer