Onwaarheden

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 43

Re: Onwaarheden

Psymage schreef:homo zijn is gewoon een afweiking, sorry voor de homo's onder ons maar het is zo, ik ben niet homofoob ofzo, ik kan perfect om met holebi's maar beeld je in: als iedereen homo zou zijn dan zou men zich ook niet kunne voortplanten. Niet da dit tegen homo's bedoeld is (nog is) , de meeste zijn zelfs heel sympatieke mensen, maar dit is gewoon een feit voor mij dat dit een afwijking is.

En homo zijn komt ook voor onder de dieren, dolfijnen onder andere ( en vergeet natuurlijk ook niet dat wij OOK dieren zijn)
ben ik het mee eens

Berichten: 73

Re: Onwaarheden

Hier nog een leuk waarheidje.

Een maat van me vertelde dat zijn sleutel (afstandbediend) een groter bereik heeft als je hem naast je hoofd houdt.

Ik geloofde daar (natuurlijk) niks van, dus we maakten de afstand steeds groter tot hij het niet meer deed. En vervolgens hield hij hem naast zijn hoofd en jawel hoor tot mijn grote verbazing werkte het. Je hoofd heeft dan blijkbaar een soort antenne werking of zo. Maar hoe het precies werkt.... En voor de ongelovigen zou ik zeggen, test het maar.

Gebruikersavatar
Berichten: 99

Re: Onwaarheden

neu, kan wel hoor, je hersenen zouden het signaal kunnen versterken door op te treden als veld, (magn.)

wie weet heeft de hoogte ook invloed?
may the force be with you

Re: Onwaarheden

ja d0h, daar gaat het ook om dan heh. als je dat pokkeding hoger houdt komt het signaal verser want dan zijn er minder elektromagnetische obstakels. (zoals auto's en fietsen of metalen tuinhekjes.)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Onwaarheden

Kwam het niet doordat je hem hoger hield?

Berichten: 73

Re: Onwaarheden

Lijkt me niet, want de afstand was maar een meter of 30 zonder obstakels er tussen.

Gebruikersavatar
Berichten: 81

Re: Onwaarheden

Pietje schreef:Hier nog een leuk waarheidje.

Een maat van me vertelde dat zijn sleutel (afstandbediend) een groter bereik heeft als je hem naast je hoofd houdt.

Ik geloofde daar (natuurlijk) niks van, dus we maakten de afstand steeds groter tot hij het niet meer deed. En vervolgens hield hij hem naast zijn hoofd en jawel hoor tot mijn grote verbazing werkte het. Je hoofd heeft dan blijkbaar een soort antenne werking of zo. Maar hoe het precies werkt.... En voor de ongelovigen zou ik zeggen, test het maar.
Okay, zeer toevallig dat ik dit hier lees, en idd, dit klopt wel degelijk, volgens wetenschappers toch. Laatst is dit onderwerp namelijk ter sprake gekomen in "Jongens en Wetenschap", een zeer interessant programma op de Belgische zender "Radio1", elke werkdag tussen 9 en 11, en ook op de BBC zou men dit experiment al uitgevoerd hebben, maar geen verklaring hebben kunnen geven.

De verklaring zou zijn dat straling stroom veroorzaakt, en vice versa. Het zendertje straalt, en veroorzaakt zo stroom in je hersenen. Die stroom wordt opnieuw omgezet in straling door de hersenen, en zo versterken ze dus de straling die al opgewekt werd door het zendertje.



Betere informatie vind je op http://www.radio1.be/radio1_master/home_ra...dio1/index.html

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Onwaarheden

Zouden de haren er wat mee te maken hebben?

Haren zijn vaak negatief geladen, behalve als ze nat zijn.

Dat E-veld zou mishien de EM-straling versterken.

Re: Onwaarheden

woodstock schreef:Ik heb wel eens gehoord dat houten-snijplankjes beter zouden zijn dan kunststoffen of glazensnijplankjes. Dit omdat er in het hout natuurlijke bacterie-remmers zouden zitten.

Iemand hier nog ideeën over?
Over de bacterieremmers ben ik niet zeker, maar het is i.i.g. beter voor je messen om een houten snijplank te gebruiken omdat je mes eerder zou slijten (bot zou worden) op een glazen snijplank. Dus een kern van waarheid zit er wel in.

Michael

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Onwaarheden

Psymage schreef:homo zijn is gewoon een afweiking, sorry voor de homo's onder ons maar het is zo, ik ben niet homofoob ofzo, ik kan perfect om met holebi's maar beeld je in: als iedereen homo zou zijn dan zou men zich ook niet kunne voortplanten. Niet da dit tegen homo's bedoeld is (nog is) , de meeste zijn zelfs heel sympatieke mensen, maar dit is gewoon een feit voor mij dat dit een afwijking is.

En homo zijn komt ook voor onder de dieren, dolfijnen onder andere ( en vergeet natuurlijk ook niet dat wij OOK dieren zijn)
als je dit heel strikt zou nemen en zegt dat het tegen de natuur in druist dat iemand homo is, dan heb je idd gelijk. hoewel ik het niet zo zou willen noemen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Onwaarheden

Volgens de laatste onderzoeken, dienden homo's vroeger ter ondersteuning van de familie omdat ze zelf geen kinderen hebben. Dit verklaard ook meteen het feit dat er veel meer mannelijke homo's zijn dan vrouwelijke. Omdat mannen geen kinderen kunnen baren. Dit laatste is namelijk weer belangrijker dan het ondersteunen.

Berichten: 73

Re: Onwaarheden

Dat je sneller moet niezen als je in het licht kijkt.

Ik moet zeggen dat het bij mij meestal wel werkt. Om de nies over de drempel te krijgen zeg maar. Maar heeft iemand enig idee waarom dit zo is?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Onwaarheden

Pietje schreef:Dat je sneller moet niezen als je in het licht kijkt.

Ik moet zeggen dat het bij mij meestal wel werkt. Om de nies over de drempel te krijgen zeg maar. Maar heeft iemand enig idee waarom dit zo is?
http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...p?showtopic=682

Berichten: 73

Re: Onwaarheden

Ik verbaas me telkens weer over het aantal mensen die denken dat een parachutespringer omhoog gaat na de opening van zijn parachute. Ben benieuwd of er hier ook nog personen zijn die het niet met mij eens zijn.

Berichten: 717

Re: Onwaarheden

nog eentje; een volle batterij is zwaarder dan een lege... Tsja... Zelfde discussie betreffende harde schijven. Die had ik nota bene met een programmeur. Ik heb lang zitten twijfelen of hij me nou voor de gek hield.
Ik verbaas me telkens weer over het aantal mensen die denken dat een parachutespringer omhoog gaat na de opening van zijn parachute. Ben benieuwd of er hier ook nog personen zijn die het niet met mij eens zijn.
Qua mee eens zijn, ik ben het er mee eens dat hij niet omhoog gaat na opening van de chute.

Over die homo's:
Homoschaap

Zowel bij schapen als mensen is de seksueel dimorfe kern of de preoptische hypothalamus groter bij mannen dan bij vrouwen. Amerikaanse wetenschappers hebben ontdekt dat bij negen rammen met een voorkeur voor andere rammen, dat gebiedje kleiner blijkt te zijn dan bij rammen die het liefst ooien dekken. Het hersengebied is bij de 'homo'-schapen net zo groot als bij ooien. Zes tot tien procent van de rammen heeft een voorkeur voor andere rammen in plaats van ooien. De onderzoekers suggereren op basis van deze vindingen dat biologische mechanismen een rol spelen bij partnerkeuze. In mensen zit het ongetwijfeld ingewikkelder in elkaar, zeggen de onderzoekers, maar de onderliggende principes zijn gelijk.
Bron

Een bepaald gebied in de hersen is dus kleiner. Ik had dat eerder gehoord en zocht eigenlijk een meer wetenschappelijke pagina. Maar goed.

Daarmee is denk ik wel de discussie over 'keuze' of 'zijn' van de baan. Mocht het allemaal waar zijn natuurlijk! :wink:

Reageer