valsnelheid

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: valsnelheid

Dan is het model voor die tijdperiode dus niet realistisch.

En dat lijkt me ook niet meer dan logisch.. Want voordat de grote parachute uitklapt, komt er meestal eerst een kleintje uit

Hier zie je de hulpparachute wel heel duidelijk:
En de 1e zat geen remparachute bij...
Dat kleine schermpje is de pilot chute. Het heeft als enige doel om de hoofdparachute uit de pack te trekken. Het is dus geen remparachute of iets dergelijks, na deployment heeft het geen functie meer.

Het klopt dat de parachute zo is ontworpen dat hij zich langszaam ontvouwt om grote krachten te voorkomen. Niet alleen ter bescherming van de springer, maar. Ook van de parachute. Daar komt het tweede stuk stof in beeld dat je op de foto vlak boven het hoofd van de springer ziet. Dit is een slider die bij opening nog helemaal tegen de parachute aan zodat deze initieel dichtgetrokken uit de pack komt. Onder enige weerstand schuift het vervolgens over de lijnen naar beneden om zo het oppervlak van de parachute met vertraging te vergroten.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.545

Re: valsnelheid

@Rik , waarom wil je de hoogte weten?

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: valsnelheid

ukster schreef: @Rik , waarom wil je de hoogte weten?
kan je dan berekenen hoelang het gaat duren voor hij beneden is

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: valsnelheid

kleine verbetering dan zou ik kunnen berekenen hoelang het gaat duren voor hij beneden is
 

Gebruikersavatar
Berichten: 4.545

Re: valsnelheid

De formule in bericht #1 laat zien dat de eindsnelheid 4m/s is
dus duurt de vlucht 80sec als de snelheid eenparig is vanaf een hoogte van 320m.

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: valsnelheid

ukster schreef: De formule in bericht #1 laat zien dat de eindsnelheid 4m/s is
dus duurt de vlucht 80sec als de snelheid eenparig is vanaf een hoogte van 320m.
ietsje langer 80.2579215718035 seconden om precies te zijn

Gebruikersavatar
Berichten: 4.545

Re: valsnelheid

Heeft dat te maken met een veranderende luchtdichtheid over het hoogteverschil van 320m?

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: valsnelheid

ukster schreef: Heeft dat te maken met een veranderende luchtdichtheid over het hoogteverschil van 320m?
ik ben wel vertrokken van een beginsnelheid 0 hoor en jij ?

Reageer