Vacuum uphil shot

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 891

Vacuum uphil shot

Enkele weken :geleden werd reeds een discussie opgestart over een bepaald aspect van deze zaak. Op blz 2 van de 3 bijlagen werd een formule uitgewerkt om de afstand te berekenen langs de helling (RS) op basis van een verstrekte beginsnelheid, een hellingsgraad (A) en een hoek waaronder het uphil shot gebeurd boven de hellingsgraad (e). Wat ik me afvraag is of het mogelijk is de formule te herschrijven om op basis van een verstrekte afstand RS de ideale hoek te gaan berekenen. De uitwerking onder de formule voor RS op mijn bijlagen is in deze van geen belang. De uitgewerkte formules zijn 100% juist en zijn een volledige uitwerking van deze die verkort staan in het boek Modern Exterior Ballistics van Robert Mc Coy.
Of dringt zich een numerieke benadering op in deze, in het boek staat ook geen formule beschreven.
Bijlagen
DSCN0127.JPG
DSCN0126.JPG
DSCN0125.JPG

Gebruikersavatar
Berichten: 4.502

Re: Vacuum uphil shot

incline.png
incline.png (8.95 KiB) 1698 keer bekeken
α is de hellingshoek
Θ is de elevatiehoek(vanaf 0° gerekend)
Met bovenstaande gegevens en de afgeleide formule kom ik (numeriek opgelost) uit op twee hoeken Θ : 63,95° en 56,05°
Θ isoleren uit de formule geeft een uitdrukking van hier tot ginder (is niet te doen..)
Kun je met jouw werk checken of dit klopt?

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: Vacuum uphil shot

ukster schreef: vr 25 okt 2019, 14:31 incline.png
α is de hellingshoek
Θ is de elevatiehoek(vanaf 0° gerekend)
Met bovenstaande gegevens en de afgeleide formule kom ik (numeriek opgelost) uit op twee hoeken Θ : 63,95° en 56,05°
Θ isoleren uit de formule geeft een uitdrukking van hier tot ginder (is niet te doen..)
Kun je met jouw werk checken of dit klopt?
rekening houdend met een hoek van 30 graden voor het vlak (a) en 26 graden boven het hellend vlak (e) is samen 56 graden en een vertreksnelheid van 15 m/s kom ik via een numerieke benadering op 14.998 meter. misschien ziet de xilvo iets, ik weet het niet we wachten even af

Gebruikersavatar
Berichten: 4.502

Re: Vacuum uphil shot

Hier nog de afleiding.
vacuum uphill shot.pdf
(92.64 KiB) 85 keer gedownload

Reageer