wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Er is niets het tegenovergestelde van zwaartekracht, net zoals er geen tegenovergestelde is van snelheid.

Zwaartekracht is namelijk een vecorgrootheid, het tegenovergestelde kun je opvatten als een even grote kracht die precies de andere kant op gericht is en in hetzelfde aangrijpingspunt heeft.

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Wat is het tegenovergestelde van electromagnetisme, van de zwakke kracht, van de sterke kracht ?

Is de vraag niet eerder of zwaartekracht ( in de zin van een kracht veroorzaakt tussen 2 massa's zoals electromagnetisme de kracht is tussen 2 electrische ladingen) ook afstotend kan werken.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Richard schreef:
ramona schreef:weet niet precies waar dit thuishoort dus zet het hier maar neer   :shock:

vriend van mij liet blikje bier vallen en zei dus die zwaartekracht ook.

en toen kwamen we dus op een gesprek wat het tegenovergestelde van zwaartekracht dan is.

Lijkt me niet gewichtloos want dat is het opheffen van zwaartekracht

maar wat ik bedoel is dus echt het tegenovergestelde van zwaartekracht

Ik hoop dat iemand me het in duidelijke taal kan uitleggen ;)

groetjes ramona
Alles bestaat uit paren.

Dus het is zou het kunnen dat we datgene als G-kracht aanduiden ook een tegenhanger heeft?
je hebt positieve G krachten en negatiefe G krachten. dit zijn elkaarst tegengestelden.
"Meep meep meep." Beaker

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

vacuum bestaat niet, want wegens het onzekerheidsprincipe van heisenberg kan dit niet, er zijn voortdurend en overal kwantumfluctuaties, die energie die als het ware uit het niets komt, heeft als eigenschap dat ze materie afstoot van elkaar. deze kracht voert samen met de zwaartekracht een strijd die de zwaartekracht verliest. vandaar dat het heelal altijd verder uitdijt.

en hij verder massa van elkaar is, hoe meer de zwaarterkracht verliest, want meer ruimte meer fluctuaties, meer kracht.

deze afstotende kracht kun je beschouwen als een anti-zwaartekracht

mischien zat einstein er met zijn kosmologische constante toch niet zover naast.

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

dus deze zit ook op de aarde maar zeer klein :?: :shock: ;)

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Er moet wel een afstotende kracht zijn want alles heeft een tegenpool

kijk maar naar een magneet Noord- en Zuidpool

alles heeft een tegenovergestelde: goed&kwaad, +&-, alles&niets

maar wat het is weet ik niet

mzzl

Bas

Berichten: 259

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Sure as, een briljant antwoord, en nu nog en wetenschappelijk beargumenteerd antwoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Richard schreef:Alles bestaat uit paren.

Dus het is zou het kunnen dat we datgene als G-kracht aanduiden ook een tegenhanger heeft?
Niet alles heeft een tegenhanger.

Wat is het tegenovergestelde van snelheid dan??

Bestaat er negatieve ruimte of tijd?

Dat zulke dingen negatief zijn betekent dat ze van richting veranderen.

Zo ook kan zwaartekracht van richting veranderen maar niet echt negatief zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: wat is het tegenovergestelde van zwaartekracht

Peterdevis schreef:Wat is het tegenovergestelde van electromagnetisme, van de zwakke kracht, van de sterke kracht ?

Is de vraag niet eerder of zwaartekracht ( in de zin van een kracht veroorzaakt tussen 2 massa's zoals electromagnetisme de kracht is tussen 2 electrische ladingen) ook afstotend kan werken.
Echter is een combinatie van de twee verschillende ladingen dat wat electromagnetisme maakt, en aangezien EM-straling zomaar om kan worden gezet in massa, wil dat zeggen dat massa ook eigelijk uit deze twee verschillende ladingen bestaan.

Ofwel, alle energie en massa is terug te dringen naar deze twee ladingen. Alleen voor twee suggestieve krachten die alleen maar invloed hebben, daar waar onze instrumenten moeite hebben met metingen.

Het moet duidelijk zijn, dat ik niet helemaal geloof in een sterke en zwakke atoomkracht als zijnde een "speciale" kracht. het is makkelijker aan te nemen dat we de opbouw van het neutron en potron nog niet helemaal door hebben.

iemand suggesies?

Reageer