Temperatuursverandering medium buis

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 2.386

Re: Temperatuursverandering medium buis

Het doet er wel degelijk toe.
 
Met 0,25 m3/h door een 32 mm buis zul je een snelheid hebben van slechts 0,086 m/s, nog steeds een slakkegang en nog steeds laminaire stroming dus slechte warmteoverdracht.
 
Het maakt veel uit in welk Re-gebied je zit want dat bepaalt het soort formules dat je moet gebruiken voor de berekening van Nu. Al die formules zijn overigens empirisch dus maakt het ook nog eens sterk uit welke formule uit welke bron je gebruikt. Het is allemaal niet bijster nauwkeurig als Re < 10.000 is.
 
De formule die jij voor Nu gebruikt herken ik overigens niet, maar een alpha van 77000 W/m2.K is sowieso onmogelijk. Met jouw 0,086 m/s zal de alpha iets in de orde van 100 - 300 W/m2.K zijn, schat ik.

Berichten: 18

Re: Temperatuursverandering medium buis

u kunt toch zien dat ik nu een snelheid van 1.2 m/s gebruik en dit heb ik ook aangegeven in mijn bericht. daardoor wordt de stroming turbulent.
ik weet dat de parameters niet goed zijn maar daar hoef ik niet elk bericht aan herrinnerd te worden. ik waardeer de hulp maar ik zou graag de volgende stappen willen weten om aan de temperatuur te komen

Reageer