Stoommachine op ether 30/40 C

Moderator: physicalattraction

Berichten: 3.902

Re: Stoommachine op ether 30/40 C

Volgens mij ging dat topic over Ocean thermal energy conversion over het gebruik van thermische energie uit de oceaan om een stoommachine mee aan te drijven. Dus wel degelijk on topic volgens mij. Nu de link weg is kunnen we dat ook niet checken, dus volgens mij zijn we nu relevante info kwijt in het topic.

Energy conversie in zwarte gaten was aangehaald om te illustreren waarom het wetenschappelijk wel zin heeft om over kleine verwaarloosbare energien te praten (de eend in dit topic) maar praktisch niet relevant (en we zitten hier op een wetenschapsforum), dus volgens mij is ook dat on topic en gereleteerd aan de manier hoe je tegen het topic aan kunt kijken, dus ook hier raken we relevante info over het topic kwijt naar mijn mening.
Laatst gewijzigd door HansH op di 26 mei 2020, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Stoommachine op ether 30/40 C

Hallo,

Aan de moderators heb ik ook gevraagd "Ocean thermal energy conversion OTEC" terug te zetten. Dat is volgens mij precies wat TS vraagt. Bij lage delta T een turbine aandrijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Stoommachine op ether 30/40 C

Ik vond de link van OOOVincentOOO ook relevant en interessant. Maar als de moderatoren daar anders over denken kunnen we er ook een nieuw topic over starten.

Berichten: 3.902

Re: Stoommachine op ether 30/40 C

Laten we een nieuw topic dan in ieder geval starten met een link naar dit topic, maar volgens mij is het dus wel on topic.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.933

Re: Stoommachine op ether 30/40 C

Opmerking moderator

Het bericht van OOOVincentOOO is inderdaad relevant voor dit topic en was ten onrechte verwijderd.

Reageer