Cycloon/sluis lost product matig

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 3

Cycloon/sluis lost product matig

Op mijn werk hebben we een opstelling waar cyclonen fijne poeder uit de lucht halen en dan lossen doormiddel van roterende sluizen in een blowerleiding. Echter lopen de cyclonen voortdurend vol met product. De sluizen hebben ruim voldoende capaciteit maar raken toch hun product niet kwijt in het pneumatisch transport. Het transport eronder is een blowerleiding. Kan het zijn dat de luchtdruk van de blowers te groot is en zo wervelende en luchtstromen creëert aan de invoer van de sluizen? Het zijn airlock sluizen maar ook deze laten in de praktijk wel degelijk lucht door.
Graag zie ik jullie gedachten hier over tegemoed.
Mvg mrCocoa

Berichten: 28

Re: Cycloon/sluis lost product matig

Ten eerste lijkt mij een tof bedrijf. Ten tweede, zou je een tekening van de situatie kunnen plaatsen.

Berichten: 3

Re: Cycloon/sluis lost product matig

Tycho.18 schreef: do 07 jul 2022, 01:50 Ten eerste lijkt mij een tof bedrijf. Ten tweede, zou je een tekening van de situatie kunnen plaatsen.
afbeelding als bijlage bijgevoegd, de ventilator die het transport naar de cyclonen voorziet trekt een lichte onderdruk van 30mbar, en de blowerleiding heeft onder onder de cyclonen heeft ongeveer 0,3 bar overdruk.
Bijlagen
opstelling.jpg

Reageer