Dus ik snap dat een elliptische vleugel de geïnduceerde weerstand probeert minimaliseren.
Je bekomt dit dan door de vorticiteit zo af te bouwen dat de downwash constant is over de vleugel.
Dit resulteert dan in je elliptische vleugel met constante downwash en minimale geïnduceerde weerstand.
Maar hoe werkt dit bij winglets?
Kan je ook nog altijd werken met vortex filamenten om downwash uit te rekenen en dus geïnduceerde weerstand?
En tot slot, kan een vleugels met winglets een kleinere geïnduceerde weerstand bekomen dan een elliptische vleugel?
Laatste berichten
-
15:08
Magnetron en staande golven 2
-
14:41
Invloed bepaalde verschillende metalen bijeen 11
-
14:30
tijdstip 4
-
13:47
Die en dat 1
-
22:24
normale verdeling van Gauss 22
-
16:31
optimum 11
-
23 mar
molaire extinctiecoëfficient
-
23 mar
Zweeds uitspraak 1
-
22 mar
som 53
-
21 mar
Ontstaan van magnetische velden 4
-
21 mar
Cookie melding 7
-
20 mar
Temperatuursontwikkeling van een voorwerp in kokend water 3
-
20 mar
Diagonalen van balken 1
-
20 mar
[natuurkunde] elektrodynamica 4
-
19 mar
[natuurkunde] Oefening elektrostatica 10
-
19 mar
Het menselijke 'ras' 12
-
19 mar
spanning 26
-
18 mar
Vergrotingsformule 16
-
16 mar
editor en wiskunde 4
-
16 mar
Ongepaste reclame 162
Nieuwsberichten
-
19 feb
Steden koelen met groene infrastructuur: een gezondheidseffectbeoordeling van Europese steden 2
-
18 feb
Oudere kan beter golfen dan wandelen 2
-
10 dec
15 decimalen pi (π) is genoeg voor rocket science 3
-
19 sep
Proefschrift: Klinische zorgoptimalisatie voor patiënten met een thymustumor
-
18 sep
Machu Picchu werd gebouwd over breukzones; onderzoekers denken te weten waarom
Winglets vs elliptische vleugel - Geïnduceerde weerstand
Moderator: physicalattraction
-
- Berichten: 31