Dus ik snap dat een elliptische vleugel de geïnduceerde weerstand probeert minimaliseren.
Je bekomt dit dan door de vorticiteit zo af te bouwen dat de downwash constant is over de vleugel.
Dit resulteert dan in je elliptische vleugel met constante downwash en minimale geïnduceerde weerstand.
Maar hoe werkt dit bij winglets?
Kan je ook nog altijd werken met vortex filamenten om downwash uit te rekenen en dus geïnduceerde weerstand?
En tot slot, kan een vleugels met winglets een kleinere geïnduceerde weerstand bekomen dan een elliptische vleugel?
Laatste berichten
- 12:53 Vraag 2009 Juli Vraag 5 1
- 12:51 positie 2
- 10:44 Schroefdraad berekening 8
- 00:15 [scheikunde] Kan chloorgas de geleiding van elektriciteit belemmeren? 9
- 21:15 Weerfrustratie 9
- 18:08 geen minkowski-ruimte toch? Doe ik dit nou fout? 15
- 14:16 do-re-mi-fa-so vliegtuigen 7
- 14:16 Kunnen quantum Zonnecellen 190% quantum efficiënt zijn 3
- 13:57 De Euro Nederlandse 100 qubit computer komt eraan
- 23 apr projectiel 8
- 23 apr Verschil tussen deze 2 vragen 5
- 23 apr [scheikunde] berekeningen labo vitamine c bepaling 1
- 22 apr [wiskunde] rode en witte ballen verdelen 8
- 22 apr Rotatie van het heelal 41
- 22 apr Muntje opgooien 14
- 21 apr Reactiviteit silyl enol ethers 1
- 21 apr Criterium voor vochtretentie
- 21 apr speciale rel. theorie 5
- 21 apr Vogels in de stad zijn goede klussers
- 21 apr Ervaringen met "herontdekkingen" 15
Nieuwsberichten
- 04 mar Een nieuw soort magnetisme: altermagnetisme
- 31 okt AI kan via stem diabetes vaststellen 11
- 21 okt Einstein krijgt wéér gelijk 45
- 07 feb witter dan wit 20
- 19 jun irrigatie en de aardas
Winglets vs elliptische vleugel - Geïnduceerde weerstand
Moderator: physicalattraction
-
- Berichten: 31