Dus ik snap dat een elliptische vleugel de geïnduceerde weerstand probeert minimaliseren.
Je bekomt dit dan door de vorticiteit zo af te bouwen dat de downwash constant is over de vleugel.
Dit resulteert dan in je elliptische vleugel met constante downwash en minimale geïnduceerde weerstand.
Maar hoe werkt dit bij winglets?
Kan je ook nog altijd werken met vortex filamenten om downwash uit te rekenen en dus geïnduceerde weerstand?
En tot slot, kan een vleugels met winglets een kleinere geïnduceerde weerstand bekomen dan een elliptische vleugel?
Laatste berichten
-
22:23
overhevelen
-
21:04
natuurkunde stoommachine 7
-
20:09
kansberekening Binomiale verdeling. 27
-
18:15
Magnetron en staande golven 9
-
18:09
molaire extinctiecoëfficient 2
-
11:36
assay benzalkoniumchloride solution 50 % 2
-
10:34
Welke n⋅t1/2 kun je het beste aflezen bij een vervalkromme? 1
-
28 mar
Benodigde moment om 3 bouten tegelijk tot 100 Nm aan te draaien 7
-
28 mar
normale verdeling van Gauss 34
-
28 mar
Muziektopic 1836
-
27 mar
stabiele eindtoestand van een verdampend zwart gat
-
27 mar
Pomp 8
-
27 mar
Cookie melding 9
-
26 mar
tijdstip 27
-
26 mar
Invloed bepaalde verschillende metalen bijeen 14
-
26 mar
stortbak toilet hoger monteren 1
-
25 mar
Die en dat 4
-
23 mar
optimum 11
-
23 mar
Zweeds uitspraak 1
-
22 mar
som 53
Nieuwsberichten
-
19 feb
Steden koelen met groene infrastructuur: een gezondheidseffectbeoordeling van Europese steden 2
-
18 feb
Oudere kan beter golfen dan wandelen 2
-
10 dec
15 decimalen pi (π) is genoeg voor rocket science 3
-
19 sep
Proefschrift: Klinische zorgoptimalisatie voor patiënten met een thymustumor
-
18 sep
Machu Picchu werd gebouwd over breukzones; onderzoekers denken te weten waarom
Winglets vs elliptische vleugel - Geïnduceerde weerstand
Moderator: physicalattraction
-
- Berichten: 31