Elektromagnetisch veld in emmer maken

Moderator: physicalattraction

Berichten: 9

Elektromagnetisch veld in emmer maken

Hallo allemaal :)
Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik probeer dit te maken: :arrow:


Ik heb gekocht een emmer van 20 liter:
https://www.verpakkingswebwinkel.nl/pro ... et-deksel/

En snoer. Koperdraad. Ik heb verschillende geprobeerd. 1 aderig met vaste kern. En 1 aderig flexibele kern. Van 2,5 mm. Dat is 10 gauge.
https://www.kabel24.nl/website/index.ph ... 88339ac699
En in het begin had ik een ander snoer met 3 aders maar die was volgens mij veel te dik. De aardedraad heb ik er toen buiten laten hangen.

En ik heb 2 verschillende adapters gebruikt.

De eerste 5 ampère waarop verder staat input 100-240V en output 15V 5A
En de tweede 6.32 ampère waarop verder staat 100-240V en output 19V-6.32A

Ik heb het dus geprobeerd met verschillende adapters. Verschillende snoeren en verschillende lengtes snoer. Van 85 meter tot 44 meter.

Er is 1 moment geweest dat de adapter warm werd en de draden ook. :lol:
Dat was toen ik het snoer had ingekort naar ongeveer 46 meter. Het was eerst een meter of 85.
De emmer was tot net aan onder de rand omgewikkeld. En aan beide uiteinden van het snoer een meter extra erbij om de snoeren aan de adapter te kunnen verbinden.
Maar de magneet reageerde nergens op. :shock:
Dus toen had ik het snoer nog een keer 2 meter ingekort maar toen sloeg de adapter op dood. Volgens mij is hij nu stuk. En de 5 ampère adapter volgens mij ook. :roll:

Ik heb 3 vragen:

• Is wat dit meisje in dit filmpje maakt na te maken? ( de persoon waar zij het van heeft staat met een linkje onder haar filmpje. Maar die duurt bijna 2 uur)

• Met hoeveel ampère en meters snoer/omwikkelingen kan ik dit het beste maken? En welk snoer en stroomstation is het best?

• Hoe kun je testen dat er daadwerkelijk een elektromagnetisch veld in de emmer is ontstaan? Ik dacht zelf een magneetje tegen de zijkant houden en dan moet het blijven plakken?

Ik ben absoluut niet technisch. ( nu iets meer geworden :idea: Misschien als iemand toch een technische formule geeft kan ik iemand anders weer vragen om dat te vertalen. Maar meer ben ik geholpen met een antwoord in gewone mensentaal.
Alvast heel erg bedankt! Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. 3 emmers en 300 meter snoer en 2 adapters verder weet ik het anders niet meer :?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Misschien is het makkelijker en aanmerkelijk minder werk als je die onzin over chemtrails niet gelooft.

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Maar dat is niet mijn vraag :)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Wat is dan wel de vraag?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Een (statisch) elektrisch veld doet niets met een magneet.
Voor zo'n veld heb je geen stroom nodig, alleen spanning.

Voor dit (doelloze) doel heb je ongetwijfeld een zeer grote veldsterkte nodig. Dat betekent gevaarlijk hoge spanningen.

De kans dat je bij zo'n experiment jezelf schade berokkent is oneindig veel groter dan de kans dat je iets oploopt door chemtrails.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Er is hier geen sprake van een elektrisch veld of een elektromagnetisch veld. In de emmer ontstaat alleen een magnetisch veld. Een simpele manier om dit aan te tonen is een kompas er bij houden.

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Ah kijk daar kan ik wat mee dank je :) Maar waarom klapt bij deze jongen ( op 9 minuten) de magneet dan om?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Zelfs al zouden er nanodeeltjes afkomstig van chemtrails over ons uitgestrooid worden, dan haal je ze met dit fantasiewerkstukje nog niet uit de lucht.

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Ik begrijp het hoor dat je niks met chemtrails hebt. Staat je vrij:) Maar daar gaan mijn vragen niet over :geek: En het is een voetenbad geen luchtzuiveraar :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Dit is een wetenschapsforum. Daar hoort onzin over chemtrails niet thuis.

Afgezien daarvan, nanodeeltjes zou je misschien met een heel sterk elektrostatisch veld kunnen verwijderen, met dit magnetische veld lukt dat niet. Ook niet een heel klein beetje.

Als jij in chemtrails wilt geloven, ga je gang. Als je tijd en geld wilt verspillen aan dit soort onzin, ga je gang. Maar het heeft geen jota met wetenschap te maken.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

LisannevL schreef: zo 25 aug 2019, 19:48 Maar waarom klapt bij deze jongen ( op 9 minuten) de magneet dan om?
De magneet richt zich naar het magnetische veld en in eerste instantie houdt hij hem verkeerdom.
Verder kletst hij wat onzin. Hij vertelt dat de magneet vibreert, maar dat doet hij zelf met zijn vingers. En hij heeft het een paar keer over magnetische lading en magnetische puls. Termen die in ieder geval in deze situatie misplaatst zijn.

Op zich gebeurt hier niks vreemds. De draadwikkeling veroorzaakt in de emmer een statisch magneetveld en dat heeft logischerwijs invloed op de magneet. Maar wat hij nou precies wil aantonen is mij niet duidelijk.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.781

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Daar bovenop, hij maakt met veel moeite een niet al te sterke (elektro)magneet en test of die werkt met een enorm veel sterkere permanente magneet. Waarom gebruikt hij die permanente magneet dan niet?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

De makers van die video lachen zich helemaal dood :lol: :lol: :lol:

Zo van: "ben benieuwd of onze kijkers zo ongelofelijk dom zijn dat we ze werkelijk hun voeten in een emmer met azijn en olie kunnen laten steken" :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Ach, het is niet schadelijk om je voeten in olie en azijn te steken. Maar dat magneetveld kun je net zo goed weglaten, dat is een boel moeite voor niks.

Berichten: 9

Re: Elektromagnetisch veld in emmer maken

Maar wat zou er dan gebeuren als je een gewone koelkast magneet in die bak van die jongen houdt? Of doet het alleen wat met zo'n grote magneet? Want die jongen doet dit met 2 ampere op de oplader. En bij mij gebeurt er nog niks met een koelkastmagneet op 6 ampere :?:

Reageer