Hulp nodig bij windturbine

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 5

Hulp nodig bij windturbine

Goedendag,

2 maand geleden heb ik mij een windturbine gekocht met passende omvormer.
Sindsdien aan het puzzelen maar ik krijg het niet werkend.
Installateurs hier in de buurt zeggen heel eenvoudig, geen verstand van , alleen van zonnepanelen.
Dus hoop ik hier een antwoord te vinden..
Het is een 48v AC 3-fase 1kw windturbine, hier uit komen 3 draden.
Deze drie draden worden aangesloten op de omvormer, de omvormer maakt er vervolgens DC van om daarna deze om te vormen naar 230v AC.( voor het terugleveren )
Voor de aarding heb ik vanaf de aarde van de werkschakelaar een draad getrokken en deze bevestigd aan de behuizing van de omvormer.
Vanaf de behuizing nog een aardedraad getrokken naar de voet van de windturbine.
Tot zover de aansluiting.
Nu heeft de omvormer een bereik van 45v- 90v DC ! Dit wordt dus gemeten na de omvorming van AC naar DC, hij geeft deze waarde ook aan in het scherm.
Echter als het nu hard waait, of je zet de bladblazer er op, loopt hij op tot 44V DC en dan gaat de turbine op de rem !
De omvormer start dus niet op om terug te gaan leveren..
Nu dacht mijn logica..
Ik koop nog een omvormer maar nu 1 met een bereik van 22v - 60v, wat denk je ? Nu gaat hij op de rem bij 21v, ook deze omvormer start dus niet op.
Vandaag de windturbine door laten meten en deze is goed, geen verschoven nulpunt o.i.d.
Nu mijn vraag aan jullie..
Wat doe ik verkeerd, waarom gaat hij op de rem vlak voordat de omvormer moet opstarten.
Wat zegt jullie logische beredenering ?

Alvast bedankt voor het meedenken..

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hulp nodig bij windturbine

Ik ga niet vertellen dat ik het antwoord op de vragen weet. Maar het is bij zulke problemen nuttig om volledige informatie te geven. Dus niet alleen: het is een 48V 3-fasen 1kW turbine, maar merk, type en indien mogelijk een link naar de handleiding. Zelfde voor de omvormer.

Berichten: 5

Re: Hulp nodig bij windturbine

https://www.alternativ-strom.ch/downloa ... d-tie-.pdf

Dit is de gebruiksaanwijzing van de omvormer..
Turbine zoek ik nog even op..


Berichten: 59

Re: Hulp nodig bij windturbine

Ben je zeker dat het de rem is en niet gewoon het opwekken van de stroom?

Berichten: 5

Re: Hulp nodig bij windturbine

Goeie vraag,
Nee, weet ik niet zeker, maar als het opwekken van stroom is draait hij wel verschrikkelijk zwaar dan.
Te zwaar om om hem door die 22v te krijgen..

Berichten: 5

Re: Hulp nodig bij windturbine

Is er uberhaubt een mogelijkheid om zo`n generator makkelijker te laten draaien?
Met of zonder opbrengstverlies......

Reageer