Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Uphoff, dankjewel!

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

physicalattraction schreef: vr 06 mar 2020, 10:37 Vertelden die mensen je ook in welke wetenschappelijk journal ze dat hebben proberen te publiceren, en wat de kritiek van de reviewers was? Zolang het niet peer-reviewed is, kan ik het wetenschappelijk niet serieus nemen.
Waar zie je dat het niet peer-reviewed is?

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

En kunnen jullie deze ook afbranden?
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 5118300355

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.089

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: di 10 mar 2020, 14:27 Waar zie je dat het niet peer-reviewed is?
Heel simpel: het is een eigen gegenereerde PDF en niet een officiële PDF van een journal.

Berichten: 12.262

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Ik weet niet wie dat gereviewed en toegelaten heeft, maar goed: Het is een ontiegelijk lang en wollig verhaal met veel redenaties waarbij andere experimenten wordt verweten iets verkeerd te hebben gedaan en dat daardoor geen resultaat is gevonden. Dat is een foute redenatie: dat ze niets hebben gevonden betekent niet dat ze -wel- iets zouden hebben gevonden als ze het anders hadden opgezet.

Verder beschrijven ze eigenlijk als enige mechanisme "EMF triggered VGCC activation", wat ergens lijkt te komen uit https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3780531/

Dat geeft wel weer een opsomming van effecten gemeten in andere studies, maar als je kijkt naar die op gehele organsimen dan wordt het nogal dun... en soms ook idioot:

Beschreven effect:

Very weak electrical fields T-type Sharks Detection of very weak magnetic fields in the ocean

Haaien merken iets van zwakke electrische (of zijn het nou magnetische?) stromen in de oceaan. Lijkt me niet zo gek voor een organisme dat electroperceptie gebruikt om te jagen.

Dat is van het niveau te stellen dat EM velden niet van invloed kunnen zijn op mensen. Dat kunnen ze prima: Als je me pakweg 100 mW RF energie geeft op 500-800 nm (dat is nog niet ioniserend) kan dat een enorm effect hebben: zoiets heet een zaklamp en voorkomt dat je tegen bomen aan loopt. Handig, maar niet direct een alarmerend voorbeeld van hoe EM velden gevaarlijk zouden zijn.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Dank je voor het uitzoeken.

Berichten: 55

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Jellenu schreef: di 10 mar 2020, 14:35 En kunnen jullie deze ook afbranden?
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 5118300355
Environmental Research
Volume 164, July 2018, Pages 405-416

Wi-Fi is an important threat to human health

Author Martin L.Pall
https://doi.org/10.1016/j.envres.2018.01.035

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Gaat weer over die EMF triggered VGCC activation. Ik begrijp niet hoe dit werkt.

Berichten: 12.262

Re: Schadelijke gevolgen 5G netwerken

Ik ook niet, althans, niet wat schadelijke gevolgen op lange termijn betreft.

Stel dat je via WIFI of andere radiosignalen VGCC activatie bewerkstelligd, dan zou je dat acuut voelen, en niet zo'n beetje ook. VGCC's zijn de celpoorten die nodig zijn om bijvoorbeeld te kunnen bewegen. Normaliter zijn ze gesloten, en ze openen bij een electrisch signaal gegeven door het zenuwstelsel.

So far so good - het is min of meer de reden dat je controle over spieren verliest bij een electrische schok als je een spijker in een wandcontactdoos steekt, iemand je neermaait met een tazer of iets dergelijks.

Maar als het zo is dat wifi/gsm/2-3-4-5g of andere radiosignalen deze kanalen kunnen openen, dan zou je dat direct voelen: Afhankelijk van intensiteit zou je acuut problemen hebben met bewegen, iets krijgen dat lijkt op een epileptische aanval, of zelfs een hartinfarct.

Dit is duidelijk niet het geval, je kunt gewoon een antenne van een wifi router of een smartphone beetpakken en gebruik maken zonder ook maar iets te voelen. Als dit mechanisme een verklaring zou zijn dan zou je je telefoon niet eens tegen je oor kunnen houden (of niet meer kunnen loslaten eenmaal daar).

Wellicht is het ooit in vitro aangetoond, ik heb er verder geen bron voor, maar in vivo lijkt het een nogal onwaarschijnlijk probleem: Om dit soort activatie voor elkaar te krijgen heb je extreme veldsterktes nodig, die via thermische weg dodelijk zijn ver voordat dit probleem optreedt. Het is zoiets als je hand in een gesaboteerde magnetronoven steken, daar 1 kW RF produceren en dan kijken of je spieren erop reageren. Misschien wel, maar ik vermoed dat je kokende hand het acute probleem is. En dat is dan nog een hand met redelijke bloedcirculatie die dient als koeling... niet dat het veilig is om je hand in een gesaboteerde magnetron te steken, maar dingen als handen en voeten zijn minder gevoelig voor thermische schade dan weinig of niet doorbloede weefsels als je ooglens.

Wie werkt met microgolven en behoorlijke vermogens is daarvan wel op de hoogte: je ogen zijn zeer kwetsbaar voor bijvoorbeeld een radarbundel. Overigens is het wel gewoon zo dat je bij een hoge vermogensdichtheid microgolven gewoon voelt als warmte. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je dat ooit in de praktijk doet, maar fouten worden gemaakt en mensen kunnen dit gelukkig navertellen.

Reageer