Erik Verlinde toegankelijk

Moderator: physicalattraction

Erik Verlinde toegankelijk

Voor de geïnteresseerden, hier een toegankelijk artikel over onze Erik Verlinde (en zijn teams) theorie/werk:

https://www.forbes.com/sites/startswith ... 3a3e3f41cf

Berichten: 1.211

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Het boek "Ruimte, tijd, materie" (Epsilon Uitgaven) schijnt ook een mooie paragraaf over Verlinde en een heel hoofdstuk over holografie te bevatten :P

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Ja, ik had je daar een PB'tje over gestuurd met, eigenlijk twee vraagjes .. alvorens het aan te schaffen.

Maar nog geen reactie :| .

Re: Erik Verlinde toegankelijk

flappelap schreef: vr 17 sep 2021, 06:36 Het boek "Ruimte, tijd, materie" (Epsilon Uitgaven) schijnt ook een mooie paragraaf over Verlinde en een heel hoofdstuk over holografie te bevatten :P
Misschien wat brutaal, maar kun en wil je daar een pagina van opsturen?

Dan weet ik waarschijnlijk genoeg (schrijfstijl bijv.).

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Mijn bureau:
OEPS WAT DOE IK NU!.jpg
Jazeker, de rest post mail en vertel ik niet. :D :) ;) Is niet fair denk ik.

Flapperlap is geen roepende in een woestijn. Zijn boek neem ikzelf af en toe ter hande!

Berichten: 1.211

Re: Erik Verlinde toegankelijk

OOOVincentOOO schreef: vr 17 sep 2021, 11:05 Mijn bureau:
OEPS WAT DOE IK NU!.jpg

Jazeker, de rest post mail en vertel ik niet. :D :) ;) Is niet fair denk ik.

Flapperlap is geen roepende in een woestijn. Zijn boek neem ikzelf af en toe ter hande!
Haha, dank! 😁

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Ok. Bedankt. (Inhoudsopgave zou nog mooi zijn, maar denk dat ik hem maar gewoon koop. Ken geen enkel ander Nederlandstalige boek wat niet populair wetenschappelijk is op dit gebied, dus dat scheelt toch wat en leer ik de Nederlandse termen ook es .. die ik vaak geeneens ken.)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.605

Re: Erik Verlinde toegankelijk

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Mijn notities niet controleren op inhoud heb boek nog niet helemaal gelezen ;).
Moet ook eerlijk zijn boek helpt maar ook geen antwoord op alles.

Nota bene:
Hoop dat er ergens ook staat dat definities volgen uit onderzoek. Uit definities alleen volgt niets nieuws.

Ben benieuwd naar mening flappelap hierover!

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Oh, hartelijk dank van mij iig.

Ik wou net vragen of kwantum velden theorie ook aan bod komt. Ja dus.

Ik moet zeggen het is wel veel voor één boek. Ik bedoel je hebt boeken over ART en QFT van 1300+ pagina's alleen al.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.229

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Gast044 schreef: do 02 sep 2021, 03:46 Voor de geïnteresseerden, hier een toegankelijk artikel over onze Erik Verlinde (en zijn teams) theorie/werk:

https://www.forbes.com/sites/startswith ... 3a3e3f41cf
Sabine Hossenfelder is geen echte fan en heeft er in haar gekende stijl een liedje over gemaakt.


Re: Erik Verlinde toegankelijk

wnvl1 schreef: vr 17 sep 2021, 23:34
Gast044 schreef: do 02 sep 2021, 03:46 Voor de geïnteresseerden, hier een toegankelijk artikel over onze Erik Verlinde (en zijn teams) theorie/werk:

https://www.forbes.com/sites/startswith ... 3a3e3f41cf
Sabine Hossenfelder is geen echte fan en heeft er in haar gekende stijl een liedje over gemaakt.

Maar dat heeft niets met Erik Verlinde te maken. Dat is geen TOE.
Dat gaat over Eric Weinstein.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.229

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Ik had mij van naam vergist was Eric Weinstein die ze vermeldt in het begin van het lied. Maar toch. Ze spreekt en schrijft regelmatig over Verlinde. Ze heeft het er in alle geval niet voor.
sabine.png

Re: Erik Verlinde toegankelijk

Ja, Verlinde heeft voor en tegenstanders en veel fysici begrijpen het niet. (Tis ook erg veel en complex.)

Zelf zou ik het mooi vinden. Vooruitgang. Die donkere materie schiet maar niet op. En ik krijg er ook steeds meer moeite mee dat er materie is wat enkel en alleen via zwaartekracht een wisselwerking heeft.

Ik vond bepaalde wat filosofische dingen die hij zei tijdens Nederlandse presentatie erg intrigerend.

Re: Erik Verlinde toegankelijk

wnvl1 schreef: za 18 sep 2021, 02:52 Ik had mij van naam vergist was Eric Weinstein die ze vermeldt in het begin van het lied. Maar toch. Ze spreekt en schrijft regelmatig over Verlinde. Ze heeft het er in alle geval niet voor.

sabine.png
Maar dat gaat trouwens over snaren theorie waar Verlinde dus afstand van genomen heeft, maar wel alles van weet .. dus 🤷


Reageer