Quantumphysica

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 3

Quantumphysica

1 geen kritiek op het huidige model, daar ik aanneem dat dit zeer slim is uitgedokterd, en getest
2 mijn kritiek is, dat het huidige model teveel 'patchwork laat zien, zou (!) Indicatie kunnen zijn van ontoereikendheid
3 ik ben middelbare scholier, met gepaste eerbied voor al het nijvere werk en wetenschappelijke houding
4 in al mijn bescheidenheid, naar analogie van de 'browse beweging, is het niet tijd om de dwaze zoektocht naar deeltjes te be-eindigen, en te formuleren een generale theorie, die insluit alle tot dusver waargenomen fenomenen ? Dus zonder een precisie te suggeren die er niet is ?

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Quantumphysica

Jazeker, ga je gang.

Berichten: 1.331

Re: Quantumphysica

nba schreef: di 02 jun 2020, 21:00 en te formuleren een generale theorie, die insluit alle tot dusver waargenomen fenomenen ?
Doen ze al. Zoek maar eens op "string theory" (of snaar theorie)

Wat de "dwaze zoektocht" naar deeltjes betreft:
Vrijwel alle tot dusverre gevonden deeltjes waren voorspeldt op grond van wat we konden waarnemen.
Het eerste deeltje dat daadwerkelijk ontdekt werd (al werd het nog niet bij naam genoemd) was het elektron. Dat is ontdekt in 1897 en ±20 jaar daarvoor voorspeldt. Daardoor konden we in 1933 de elektronenmicroscoop uitvinden waarmee we b.v. virussen konden zien. Dus wie weet wat we nog kunnen uitvinden op basis van andere deeltjes?

Gebruikersavatar
Berichten: 897

Re: Quantumphysica

4 in al mijn bescheidenheid, naar analogie van de 'browse beweging, is het niet tijd om de dwaze zoektocht naar deeltjes te be-eindigen, en te formuleren een generale theorie, die insluit alle tot dusver waargenomen fenomenen ? Dus zonder een precisie te suggereren die er niet is ?
Denk dat je de brownse beweging bedoelt? Ik zie niet de analogie waar jij het over hebt.