Wat is er zo moeilijk aan de QVT?

Moderator: physicalattraction

Gesloten
Berichten: 4

Wat is er zo moeilijk aan de QVT?

In mijn ogen is er niets moeilijks aan quantumvelden theorie. Wat is de grote moeilijkheid?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.518

Re: Wat is er zo moeilijk aan de QVT?

De onzekerheidsrelatie van Heisenberg betekent dat een kwantumveld niet stil kan zitten. In plaats daarvan schuimt en kookt het, een borrelende soep van deeltjes en antideeltjes, constant gecreëerd en vernietigd. Deze complexiteit maakt de kwantumveldentheorie moeilijk. Zelfs het niets is moeilijk te begrijpen in de kwantumveldentheorie

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Wat is er zo moeilijk aan de QVT?

De grootste moeilijkheid is denk ik de correcte schrijfwijze. De een na grootste, dat er zoveel mensen zijn die ten onrechte denken dat ze het begrijpen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Wat is er zo moeilijk aan de QVT?

VooralDoen schreef: do 16 sep 2021, 16:07 In mijn ogen is er niets moeilijks aan quantumvelden theorie. Wat is de grote moeilijkheid?
Dit klinkt alsof je geen flauw idee hebt waar je het over hebt.

De wiskunde achter de quantum velden theorie is veel moeilijker dan de wiskunde achter de quantummechanica. Het is niet voor niks dat je als natuurkundestudent al gelijk in het eerste jaar begint met het leren van de quantummechanica, terwijl je pas in het vierde jaar (als je een master in de theoretische natuurkunde doet) de quantumveldentheorie leert.

Re: Wat is er zo moeilijk aan de QVT?

Misschien een betere vraag is:
Wat is er makkelijk aan?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.904

Re: Wat is er zo moeilijk aan de QVT?

Opmerking moderator

Het lijkt me verstandig niet te reageren op TS wiens bericht kennelijk alleen tot doel heeft gebruikers te provoceren

Topic gesloten

Gesloten