Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto´s

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Ik ga nu. Ik post morgen wel wat foto's van de occulairs en mijn eerste foto's met de LPI :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Ik heb met veel wervondering naar de foto's gekeken, ik had geen idee dat "gewone" mensen met de juiste spullen ook nog echt planeten konden zien. Een vriend van mij heeft ook zo'n ding gekocht toen hij jong was van zijn spaar geld, Dit was meer een verrekijker idee.

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Hier 2 van mijn eerste foto's met de LPI, ze zijn niet bewerkt en het zijn combinaties van meerdere foto's. :shock:

saturnus ;)

Afbeelding

En nog een van jupiter :?: (deze is trouwens wel een beetje verscherpt :?: )

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

ik moet zeggen ,er is helemaal niks mis met jou fotoos :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Zeiss, jij schijnt toch wel de top poster te zijn hier. Erg mooie foto's, maar tot nu toe heb ik alleen foto's gezien van de zon, de maan, venus, mars, jupiter en saturnus. Liggen uranus, neptunus en mercurius ook in jouw bereik of is dat te veel gevraagd?
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Gave foto's! Ik wil graag zelf ook een goede telescoop aanschaffen zodra ik in een gebied woon waar ik 'm zou kunnen gebruiken - nu zit ik in de stad, en heb ik het idee dat ik een hoop zou missen door de lichtvervuiling hier.

Ook een verzoekje van mijn kant: zouden de astrofotografen misschien enkele foto's kunnen posten van objecten (ver) buiten ons zonnestelsel, zoals de Orionnevel en M31 / Andromeda? Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Zeiss, jij schijnt toch wel de top poster te zijn hier. Erg mooie foto's, maar tot nu toe heb ik alleen foto's gezien van de zon, de maan, venus, mars, jupiter en saturnus. Liggen uranus, neptunus en mercurius ook in jouw bereik of is dat te veel gevraagd?
de drie laatste die je noemde liggen inderdaad buiten mijn bereik omwille van andere gebouwen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Brinx schreef:Gave foto's! Ik wil graag zelf ook een goede telescoop aanschaffen zodra ik in een gebied woon waar ik 'm zou kunnen gebruiken - nu zit ik in de stad, en heb ik het idee dat ik een hoop zou missen door de lichtvervuiling hier.

Ook een verzoekje van mijn kant: zouden de astrofotografen misschien enkele foto's kunnen posten van objecten (ver) buiten ons zonnestelsel, zoals de Orionnevel en M31 / Andromeda? Alvast bedankt!
er is al een topic over de aankoop van telescopen

hier kan je er meer over lezen

wat de deepskyfotoos betreft je hebt gelijk

ik heb het een paar keer geprobeerd,maar was er niet zo tevreden over

en mijn coolpix geef veel ruis

maar we zullen zien wat we kunnen doen

in ieder geval hier is toch al een fotootje van de trapezium sterren in m42

getrokken door een 150/750mm newt met 32mm plossl en coolpix 990

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

toch nog een niet zo spectaculaire foto gevonden van m15

zelfde kijker ,oculair en camera

belichtingstijd 20 seconden

Afbeelding

let op de ruis :shock:

Berichten: 3

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

wauwie, wist niet dat die er echt zo uitzagen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

hmm, ik zou de belichtingstijd iets langer maken en dan meerdere foto's op elkaar voor deepsky 8)

Ik ga een dezer dagen mars eens proberen te schieten (zal niet goed lukken maar toch :shock: )

Ik ga de M42 ook nog eens proberen, en mischien andromeda ook (wil wel eens zien of de LPI dat aankan :?: )

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

hmm, ik zou de belichtingstijd iets langer maken en dan meerdere foto's op elkaar voor deepsky 8)
je hebt gelijk maar op het moment dat die fotoo genomen is stond de montering niet goed afgesteld

dat kan je ook zien aan de sterrensporen
Ik ga een dezer dagen mars eens proberen te schieten (zal niet goed lukken maar toch   :shock: )
ik zou zeggen gewoon doen !
Ik ga de M42 ook nog eens proberen, en mischien andromeda ook (wil wel eens zien of de LPI dat aankan   :?: )
de lpi kan tot 16 seconden belichten dus die zal toch iets laten zien

ik heb m42 eens geprobeerd met een gewone webcam op mijn 80ED

de trapezium was goed te zien ,zelfs frame per frame

na bewerking in registax kreeg ik dit

Afbeelding

oké je ziet vertikale strepen die er niet horen te zijn(de gain stond op maximum),maar je ziet ook een beetje nevel :?:

Berichten: 43

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

nieuwe uitdaging:D: probeer de 10e planeet te schieten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

nieuwe uitdaging:D: probeer de 10e planeet te schieten.
zeer graag maar dat zal ook niet gaan

pluto staat zelfs lager dan uranus of neptunus,dus die wordt nog meer geblokt door gebouwen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

jordi_0071 schreef:nieuwe uitdaging:D: probeer de 10e planeet te schieten.
pluto staat zelfs lager dan uranus of neptunus,dus die wordt nog meer geblokt door gebouwen :shock:
En dat is nog maar de negende. Het zal wel een grapje zijn. ;)
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Reageer