Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto´s

Moderators: jkien, Michel Uphoff

Reageer
Moderator

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

Tenslotte heb ik met de telefoon een foto van Orion gemaakt door een 8 cm spiegelkijker (f=70 cm en 20 mm oculair), om te vergelijken met de foto die ik maakte met het telefoontelelensje.

Op de spiegelkijkerfoto zijn niet meer sterren te zien, maar de foto is veel scherper, en van M42 is meer detail te zien. 

Orion3a.jpg
Orion3a.jpg (31.49 KiB) 1016 keer bekeken
Links: foto door telefoontelelensje; rechts: foto door spiegelkijker (t=2 s, ISO 800). De spiegelkijkerfoto is een mozaiek van drie foto's omdat de spiegelkijker een klein beeldveld heeft (0.8°), veel kleiner dan dat van het telefoontelelensje (10°).

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mijn astrofoto.s van een aantal jaren terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Moderator

Mooi!

Kan je ook aangeven welke objecten het zijn, en hoe/waarmee je ze hebt gemaakt?

Ja sorry het ontbrak me even aan tijd vanmorgen.

De eerste foto is de Californië nevel,

10 Min belicht met een 300 mm f4.5 (with a home made motorized tracking device) op 1600asa diafilm, zelf ontwikkeld.

De 2de foto is Andromeda nevel,

20 Min C8 f6.3 op 1600 asa diafilm, zelf ontwikkeld.

De laatste is de Pleaden,

10 min 350mm F4.5(with a home made motorized tracking device) , dia 1600asa, deep cool camera (with carbon dioxide) to -40 celsius !, zelf ontwikkeld.

Alle foto,s zijn op Photo cd (was toen nog zo) gezet en een beetje nabewekt.
UZBL browser internet without mous. super fast with very low cpu usage. Anyone can build a fast processor. The trick is to build a fast system..antiX-17

Moderator

Knappe opnamen!

Heb je nog filters gebruikt?

Nee geen filtering gebruikt Michel.

Moderator

Schitterende fotos
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

Moderator

Vooral de opname van de Zeven Zusters (a.k.a. Pleiaden, Zevengesternte, M45) vind ik erg mooi. Die gas/stofwolken bij Merope en Maia, erg mooi zichtbaar.
Ik heb niet geteld, maar vermoed dat op deze opname het overgrote deel van de ruim 1000 sterren waar deze open sterrenhoop uit bestaat zichtbaar is.

Reageer