Vragen over reis naar mars

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Vragen over reis naar mars

hoeveel brandstof heb je nodig voor een reis naar mars???
 

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: Vragen over reis naar mars

Lautje schreef: hoeveel brandstof heb je nodig voor een reis naar mars???
 
Dat is niet zo eenvoudig te zeggen, want er zijn conflicterende zaken.
 
Een reis naar mars hoeft niet veel meer energie te kosten dan naar de Maan, vervelende is dat het dan wel heel heel lang gaat duren.
Er zijn ook vrij snelle banen naar Mars mogelijk maar die kosten weer heel veel brandstof.
 
Zeker met mensen als passagiers moet de reis niet  al te lang duren, dus moet het een tegen het ander gewogen worden.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Vragen over reis naar mars

ik heb nog een vraag: kun je ook nog terug van mars naar de aarde???

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: Vragen over reis naar mars

Lautje schreef: ik heb nog een vraag: kun je ook nog terug van mars naar de aarde???
In principe wel, maar hier heb je het zelfde als de heenreis.
 
Daar komt dan nog bij de energie die het kost van Mars op te stijgen die veel groter is als dat dat opstijgen  van de Maan kostte.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Vragen over reis naar mars

en als je dan de langere reis neemt kun je dan wel weer terug, als je nadenkt over de brandstof

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: Vragen over reis naar mars

Lautje schreef: en als je dan de langere reis neemt kun je dan wel weer terug, als je nadenkt over de brandstof
je zal wel een hele tijd op mars moeten blijven tot er zich weer een  bruikbare Hohmann baan aandient om een afspraak te hebben met de aarde.  De terugreis krijg je ook cadeau zonder brandstof want  de marslander zal moeten aankoppelen aan het ruimtetuig dat ondertussen rond mars is blijven draaien zonder afremming. Remmen is het slechtste dat je kan doen tijdens een dergelijke onderneming.
Apollo 13 waar zich op de heenreis een explosie heeft voorgedaan is ook eerst naar de maan moeten vliegen om terug te geraken. Draaien kan zomaar niet wegens gebrek aan brandstof.

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Vragen over reis naar mars

Rik Speybrouck schreef: je zal wel een hele tijd op mars moeten blijven tot er zich weer een  bruikbare Hohmann baan aandient om een afspraak te hebben met de aarde.  De terugreis krijg je ook cadeau zonder brandstof want  de marslander zal moeten aankoppelen aan het ruimtetuig dat ondertussen rond mars is blijven draaien zonder afremming. Remmen is het slechtste dat je kan doen tijdens een dergelijke onderneming.
Apollo 13 waar zich op de heenreis een explosie heeft voorgedaan is ook eerst naar de maan moeten vliegen om terug te geraken. Draaien kan zomaar niet wegens gebrek aan brandstof.
ehh hoe bedoelt u dit ik begrijp het niet

Gebruikersavatar
Berichten: 4.312

Re: Vragen over reis naar mars

Lautje schreef: vr 31 mei 2019, 15:41
Rik Speybrouck schreef: je zal wel een hele tijd op mars moeten blijven tot er zich weer een  bruikbare Hohmann baan aandient om een afspraak te hebben met de aarde.  De terugreis krijg je ook cadeau zonder brandstof want  de marslander zal moeten aankoppelen aan het ruimtetuig dat ondertussen rond mars is blijven draaien zonder afremming. Remmen is het slechtste dat je kan doen tijdens een dergelijke onderneming.
Apollo 13 waar zich op de heenreis een explosie heeft voorgedaan is ook eerst naar de maan moeten vliegen om terug te geraken. Draaien kan zomaar niet wegens gebrek aan brandstof.
ehh hoe bedoelt u dit ik begrijp het niet
Voor zo'n energie arme baan moeten Mars en Aarde in een speciale positie staan.
Die positie komt maar af en toe voor.

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Vragen over reis naar mars

o zo ik snap het nou

Reageer